تاریخ : 1395,یکشنبه 29 فروردين11:52
کد خبر : 197437 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

در دانشگاه بیرجند صورت می‌گیرد؛

کنار هم نشاندن دانشجویان دختر و پسر به بهانه آموزش «مهارت‌های ارتباطی»!

دانشجویان جهت آموزش و یادگیری با تقسیم شدن به گروه های مختلط شروع به مباحثه حول یک موضوع می کنند؛ به طوری که استاد با اجبار کردن دانشجویان دختر و پسر به نشستن کنار و روبروی یکدیگر و انجام حرکاتی، آموزش «مهارت های ارتباطی» را فرا بگیریند!

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشگاه بیرجند بار دیگر حاشیه ساز شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برگزاری کلاس های مهارت‌های زندگی و تنظیم خانواده بدون شک یکی از کارهای مهم آموزش عالی کشور می تواند باشد، این مسئله آنجایی مهم است که طی سال های اخیر همین مسائل به ظاهر کوچک مقدمه بسیاری از طلاق ها بوده است. البته برگزاری این نوع کلاس ها نباید بگونه ای برگزار شود که از ماهیت خود دور شود.

اخیراً در دانشگاه بیرجند کلاس هایی تحت عنوان "مهارت های ارتباطی" برگزار می شود، که با اعتراض تعدادی از دانشجویان روبرو شده است.

پایگاه "سمعک" با انتشار این خبر، درباره جزئیات برگزاری این کلاس‌ها، نوشت: از ابتدای سال تحصیلی جدید در هر ترم، کلاس هایی  با عنوان "مهارت های ارتباطی" عمدتاً در روزهای پنج شنبه برگزار می شود؛ هدف از برگزاری این کلاس های چهارساعته گرچه آموزش مهارت ارتباط مناسب بین دانشجویان است، اما اتفاقات دیگری در حال وقع است.

جالب اینجا است که در صورت عدم شرکت دانشجویان در این کلاس ها کارت های تغذیه مسدود و رزرو غذا امکان پذیر نخواهد بود!

اما نکته قابل تامل این کلاس ها، شیوه آموزش توسط اساتید است؛ به نوشته این پایگاه خبری؛ دانشجویان جهت آموزش و یادگیری با تقسیم شدن به گروه های مختلط  شروع به مباحثه حول یک موضوع می کنند؛ به طوری که استاد با مجبور کردن دانشجویان دختر و پسر به نشستن کنار و روبروی یکدیگر و انجام حرکاتی، از آنها می خواهد تا «مهارت های ارتباطی» را فرا گیرند!

یا در مورد دیگر دانشجویان توسط استاد رو به روی هم نشسته، به این صورت که یکی از دانشجویان دختر و پسر را روبه روی هم نشانده و از آنها می خواهد تا شروع به ایجاد ارتباط با انواع حرکت های چهره ای از جمله لبخند به همدیگر کنند.

نمونه هایی که در بالا آورده شد، اتفاقاتی بود که برای ایجاد و آموزش ارتباط میان دانشجویان دختر و پسر بوده، ارتباطاتی که خود نشان دهنده‌ی ایجاد ارتباط صمیمانه از همان ابتدای ورود به دانشگاه و شکسته شدن قبح ارتباطی و حیا میان دختران و پسران دانشجویی است که خانواده ها با هزار امید و آرزو آنها را برای کسب علم و معرفت به دانشگاه فرستاده اند.


کد خبرنگار : 16