تاریخ : 1395,یکشنبه 14 شهريور18:07
کد خبر : 209123 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

درخواست یک دانشجوی بسیجی از حدادعادل

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در واکنش به خودتحریمی برخی نهادهای داخلی ‌‌طی نامه‌ای به ریاست فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خواستار حذف ضرب‌المثل تاریخی «چاقو دسته خودش را نمی‌برد» از دایره المعارف ادبیات فارسی شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در واکنش به خودتحریمی برخی نهادهای داخلی ‌‌طی نامه‌ای به ریاست فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خواستار حذف ضرب‌المثل تاریخی «چاقو دسته خودش را نمی‌برد» از دایره المعارف ادبیات فارسی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدامین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در واکنش به خودتحریمی برخی نهادهای داخلی ‌‌طی نامه‌ای به ریاست فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خواستار حذف ضرب‌المثل تاریخی«چاقو دسته خودش را نمی‌برد» از دایره المعارف ادبیات فارسی شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای حدادعادل
ریاست محترم فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی

ضمن عرض سلام و خسته نباشید و عرض تبریک ایم ماه ذی الحجه ،همانگونه که مستحضر هستید اخیرا به شرف افتخار امضای قرار داد جدید دیگری در راستای جهانی شدن و کسب عزت روز افزون موسوم به fatf نایل آمده ایم. لیکن موانعی بر سر راه اجرای این پیمان ارزشمند وجود دارد که ریشه برخی از آنها را میتوان در مجموعه تحت مدیریت حضرتعالی جست و جو کرد.

یکی از اثرات و پیامدهای قبول این پیمان، تحریم افراد و نهادهای باقیمانده در تحریم های اتحادیه اروپا و امریکا توسط مراکز و نهادهای داخلی است. به صورت واضح تر در این مسیر کشور مورد هدف نسل جدیدی از تحریمها تحت عنوان  "خودتحریمی" قرار خواهد گرفت و بسیاری از اشخاص و نهادهایی که تحت تحریم ظالمانه بوده اند به همان دلیل توسط داخلی ها نیز تحریم میشوند. هرچند این واقعه پیامدهای جدی تری در حوزه داخلی و حتی جبهه مقاومت خواهد داشت که دیر یا زود مشخص خواهد شد.

اما آنچه از مجموعه فرهنگستان و حضرتعالی جهت رفع موانع موجود در اجرای این پیمان انتظار میرود به شرح زیر است:

١- با توجه به این واقعه اساسا ضرب المثل تاریخی «چاقو دسته خودش را نمیبرد» بدون کاربرد خواهد بود و fatf ثابت کرد که این ضرب المثل ایرانی دارای اشکالات فراوانی است به همین جهت پیشنهاد میشود ترتیبی اتخاذ فرمایید و عبارت بالا را از دایره المعارف ارزشمنده ادبیات فارسی حذف نمایید تا بیش از این باعث گمراهی اذهان عمومی نشود.

٢- در وهله دوم در جهت حمایت از دولت محترم و همچنین دور ماندن از ماجرای پیوستن به قافله بیسوادان و بی شناسنامه ها پیشنهاد میشود زین پس عبارت  «از پشت خنجر زدن» نیز دارای بار معنایی مثبت شده و معنای مذموم آن در نظر گرفته نشود.

باتشکر از بذل توجه و دقت نظر شما
والسلام علی من اتبع الهدی

محمدامین سلیمی

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور


کد خبرنگار : 20