تاریخ : 1395,دوشنبه 26 مهر03:53
کد خبر : 213032 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

صدور فرمان دو قطبی‌سازی سیاسی برای نجات غرب‌گرایان

اخیراً جان کری در مصاحبه با نشریه «فارین افرز»، مشکلات ایران ناشی از ملموس نبودن #گشایش_های_موهوم _برجامی در برداشتن تحریم ها را به علت آنچه درگیری ایران در یمن، حمایت از بشار اسد، پشتیبانی از حزب‌الله و شلیک موشک‌های ایرانی دانسته و گفته است:

خبرنامه دانشجویان ایران: اخیراً جان کری در مصاحبه با نشریه «فارین افرز»، مشکلات ایران ناشی از ملموس نبودن گشایش های موهوم برجامی در برداشتن تحریم ها را به علت آنچه درگیری ایران در یمن، حمایت از بشار اسد، پشتیبانی از حزب‌الله و شلیک موشک‌های ایرانی دانسته و گفته است:

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، حمیدرضا شاه نظری در کانال تلگرامی خود نوشت:

اخیراً جان کری در مصاحبه با نشریه «فارین افرز»، مشکلات ایران ناشی از ملموس نبودن گشایش های موهوم  برجامی در برداشتن تحریم ها را به علت آنچه درگیری ایران در یمن، حمایت از بشار اسد، پشتیبانی از حزب‌الله و شلیک موشک‌های ایرانی دانسته و گفته است:

«تصور می‌کنم که متأسفانه رهبر ایران به شدت نسبت به غرب و ما بدبین است و این مسئله بر نظام سیاسی ایران فشار وارد می‌کند. این امر مایه تأسف است. اما من امیدوارم که ایران به مرور زمان به نحوی سازنده به جامعه ملل بازگشته و برای باثبات‌تر کردن منطقه و به ارمغان آوردن صلح به مناطقی که به آن نیاز دارند، تلاش کند.»

آنچه از این سخنان برداشت می شود تلاش مجدد برای جا انداختن این دروغ بزرگ است که راه حل ملموس شدن برجام و رفع تحریم ها، اجرای برجام های 2 و 3 با موضوع کوتاه آمدن ایران در مسائل منطقه ای و قطع پشتیبانی از محور مقاومت و نیز پایان دادن به برنامه موشکی اش است. اما نکته مهم و مضحکی که در این اظهارات وجود دارد تلاش برای احاله کردن علت عدم رفع تحریم ها به بدبینی امام خامنه ای نسبت به آمریکاست! تلاشی که در بطن خود دوقطبی سازی سیاسی و تلاش برای ایجاد حاکمیت دوگانه را هدف گذاری کرده و به دنبال بسط این معنا است که مانع حل مشکلات نه ساده دلی غرب گرایان مستقر در دولت اعتدال که بدبینی مقام معظم رهبری به آمریکا است!

این حقیقت بر همه سیاسیون و مردم ایران مشخص و محرز است که امام خامنه ای علی رغم بدبینی به حق به نظام سلطه و انذار دولتی ها از اعتماد به کدخدا، نه تنها مانعی در مذاکرات ایجاد نکردند، حتی از تیم مذاکره کننده نیز حمایت نمودند تا مدعیان تعامل گرایی  و مذاکره بعداً بهانه ای در ناکامی های خود نداشته باشند. با این وصف این اظهارات را احتمالاً می توان پاسخ طرف آمریکایی به پالس چندی پیش آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر تأثیر تعطیلی قدرت نظامی برای توسعه کشور به حساب آورد و آن را شروع عملیات جدید ادراکی مشترک نظام سلطه و جریان غرب گرا به عنوان شبکه همکار داخلی در ایران دانست. عملیاتی که هدف از آن را می توان مهندسی اذهان مردم ایران برای دوقطبی سازی جامعه و ایجاد حاکمیت دوگانه حول موضوع برجام منطقه ای و موشکی برای نجات غرب گرایان از شکست در انتخابات 96 و یا ایجاد تضاد شدید در جامعه و رساندن آن به مرز فروپاشی به حساب آورد.

 


کد خبرنگار : 38