تاریخ : 1395,پنجشنبه 20 آبان19:48
کد خبر : 215797 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

درخواست ۳۰۰ کاروان عتبات دانشجویی قبل از ثبت‌نام

سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص افزایش کمی و کیفی کاروان های دانشجویی عتبات در دوره جدید اعزام ها توضیحاتی داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص افزایش کمی و کیفی کاروان های دانشجویی عتبات در دوره جدید اعزام ها توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فردا، سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی فردا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات ضمن بازدید از این غرفه به سوالی در خصوص افزایش کمی و کیفی کاروان های دانشجویی عتبات در دوره جدید اعزام ها پاسخ داد.

در سالهای اخیر با تمرکزی که ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بر روی عتبات دانشجویی گذاشته در کمیت و اجرا یک روند رو به رشد را شاهد بوده ایم که هر سال گسترده تر شده است. بسیاری این سوال برایشان مطرح است که آیا با این افزایش زائر و کمیت بحث های کیفی و فرهنگی زیارت عتبات نیز در این کاروان ها ارتقا یافته است؟

رئیس ستاد عتبات دانشگاهی در پاسخ به این سوال گفت: ما از ابتدای فعالیت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان یک شعار داشته ایم آن هم اینکه کیفیت را فدای کمیت نکنیم. تا این دوره که امروز من در خدمت شما هستم در آبان 95 تقاضای بسیاری وجود دارد که اعزام کاروان ها باز هم ادامه پیدا کند. ما طبق برنامه قبلی اعزام را قطع کردیم و گفتیم دیگر در این دوره نمی توانیم، چرا که ما اصرار داریم روحانی کاروان و مدیر قوی باشند هتل ما مناسب باشد برنامه های فرهنگی مان به صورت درست برگزار شود و دیگر کاروان نفرستادیم تا دوره بعد را چند ماه دیگر آغاز کنیم.

وی در ادامه افزود: بسیاری از ما خواهش میکردند و  از مدارک آماده برای اعزام عکس فرستاده بودند اما ما پاسخ منفی دادیم. با وجود اینکه تقاضاها نیز مدام زیاد می شود ما تلاشمان بر این است که کیفیت افت نکند. دور قبل در دوره چهاردهم عتبات دانشجویی 54 هزار نفر و در دوره پانزدهم 93 هزار نفر ثبت نام کننده داشتیم معنی اش این است که زائران این خدمات فرهنگی و رفاهی را دیده اند از آن راضی بوده اند و برای یکدیگر تعریف کرده اند.

فقیهی درباره اعزام دوره شانزدهم عتبات دانشگاهی که بهمن ماه امسال آغاز می شود گفت: ما الان برای دوره شانزدهم که حداکثر چهارصد کاروان ظرفیت دارد، هنوز ثبت نام را اغاز نکرده ایم اما با درخواست سیصد کاراون از دانشگاه های مختلف کشور مواجه هستیم. من از همه دانشگاهیان عزیز که با ما همکاری بسیار دارند و در همه برنامه ها حضور کامل دارند تشکر می کنیم.