تاریخ : 1395,چهارشنبه 24 آذر21:20
کد خبر : 219526 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پاسخ ضرغامی به یک سوال: آیا تلگرام فیلتر می شود؟


خبرنامه دانشجویان ایران: آنچه که مهم است ارتقاء و گسترش این سرویس‌ها برای کارآیی بیشتر و به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی آن است که آحاد مردم با آن موافق‌اند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از الف، عزت الله ضرغامی در اخرین مطلب خود با عنوان فن آوری یا فناوری (1) در اینستاگرام نوشت:

می‌گویند؛ قرار است تلگرام فیلتر شود. من تابحال چنین چیزی نشنیده‌ام و تصور نمی‌کنم کشور به سمتی رود که پیام‌رسان‌های همراه با سرویس‌های مختلفی که ارائه می‌دهند و مردم با آن زندگی می‌کنند دچار تهدید و تحدید شود.

آنچه که مهم است ارتقاء و گسترش این سرویس‌ها برای کارآیی بیشتر و به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی آن است که آحاد مردم با آن موافق‌اند.

انتقال «سرور»های این نرم افزار به داخل کشور و متقابلاً راه‌اندازی پیام‌رسان‌های داخلی با تنوع بیشتر خدمات و سرعت بالاتر و البته هزینه‌ی کمتر برای کاربران باید از اولویت‌های دولت محترم باشد.

برخی جریان‌های سیاسی علاقه‌مندند تا از این موضوع و موارد مشابه برای ایجاد دوقطبی‌های کاذب انتخاباتی استفاده کنند. باید مراقب بود!

***پی نوشت***

متأسفانه در کشور بین «فن آوری» و «فناوری» خلط مبحث می‌شود.
مدیران کم اطلاع، بیشتر به بخش «فن آوری» یعنی جلب سخت افزار؛ دستگاه و امکانات و تجهیزات توجه می‌کنند ولی کارشناسان و مدیران فهیم و آشنا به موضوع، به دنبال «فناوری» یعنی ایجاد دانش و مهارت و بسط و گسترش آن در این حوزه هستند.

معتقدم فناوریهای نوین اطلاعاتی؛ بهترین شیوه برای روان سازی امور، پایین آوردن هزینه‌ها، ایجاد شفافیت و به معنای خاص مبارزه با فساد است.
امروز در مرحله گذار از برخی آسیب‌های قابل توجه این فضا هستیم ولی با درایت و هوشمندی و برنامه‌‌ریزی صحیح می‌توانیم به سلامت از آن عبور کرده و از منافع بیشمار آن بهره ببریم.
معتقدم یکی از مسیرهای حل مشکل اشتغال، تقویت و گسترش همین حوزه است.
در این مورد باز هم خواهم نوشت.