تاریخ : 1395,شنبه 02 بهمن12:31
کد خبر : 223763 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

موضع پکن درباره مذاکرات صلح سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن از برگزاری مذاکرات صلح سوریه در آستانه استقبال می‌کند و امیدوار است این مذاکرات در حل‌وفصل بحران سوریه موثر باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن از برگزاری مذاکرات صلح سوریه در آستانه استقبال می‌کند و امیدوار است این مذاکرات در حل‌وفصل بحران سوریه موثر باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس در دوشنبه به نقل از «ریانویستی»، «هوا چون ینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: پکن از برگزاری مذاکرات صلح سوریه در «آستانه» استقبال می‌کند.

این مقام چینی افزود: طرف چینی از تمام تلاش ها برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه حمایت می‌کند و امیدوار است که مذاکرات صلح سوریه در آستانه به مسئله پذیرش آتش بس از سوی طرف های منجر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مذاکرات آتی صلح سوریه در آستانه را بحث تکمیلی مذاکرات ژنو عنوان کرد و گفت: امیدواریم که در این مذاکرات پیشرفت‌های قابل توجهی به وجود آید.

چندی قبل به پیشنهاد رئیس جمهور روسیه در گفت‌گویی با «اردوغان» قرار شد برگزاری مذاکرات صلح آمیز پیرامون سوریه در آستانه برگزار شود که «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز از این پیشنهاد استقبال کرد.

رئیس جمهور قزاقستان در طی گفت‌وگوهای تلفنی با پوتین و اردوغان ضمن حمایت از این ابتکار از آمادگی این کشور  برای ارائه بستری مناسب برای این مذاکرات خبر داد. 

قابل ذکر است که «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین اعلام کرده بود که سازمان ملل متحد از تمام ابتکارات در جهت فرایند سیاسی در سوریه از جمله مذاکرات در پایتخت قزاقستان حمایت می‌کند.