تاریخ : 1395,چهارشنبه 20 بهمن23:08
کد خبر : 226198 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

شتاب دانشگاه بوعلی به سوی معتبرترین مرکز علمی پژوهشی کشور


خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: در راستای حرکت پیشرونده این مجموعه و تبدیل شدن آن به بزرگترین و معتبرترین دانشگاه علمی و پژوهشی در سطح کشور و جهان، اساتید، کارکنان و دست‌اندرکاران باید نهایت تلاش و کوشش خود را داشته باشند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی چهارشنبه 20 بهمن در مراسم 38امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه بوعلی‌سینا همراه با تقدیر از کارکنان و بازنشستگان نمونه این دانشگاه، اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌ها و مراسم‌هایی برای تفاهم، همدلی، پیشرفت و بالندگی روزافزون دانشگاه بوعلی‌سینا امری الزامی است.

وی افزود: دانشگاه بوعلی‌سینا هم‌اکنون از عزت و آبروی علمی و پژوهشی در میان وزارت علوم برخوردار است بنابراین این مجموعه در راستای حرکت پیشرونده و تبدیل شدن به بزرگترین و معتبرترین دانشگاه علمی و پژوهشی در سطح کشور و جهان، تلاش و کوشش اساتید، کارکنان و دست‌اندرکاران را می‌طلبد.

غلامی اضافه کرد: از آنجا که دانشگاه مرکز فراگیری علم و دانش و تربیت نسل جوان فرهیخته است بنابراین انتظاری می‌رود سطح گفتار، رفتار و عملکرد این مجموعه و دست‌اندرکاران آن نسبت به سایر نهادهای دیگر در مقام و سطحی بالاتر قرار گیرد.

وی ادامه داد: مراجعه‌کنندگان این دانشگاه بخش ویژه‌ای از جوانان تحت عنوان دانشجویان نخبه، دانش‌پژوه، دانش‌آموخته و آینده‌سازانی هستند که با توجه به توشه‌ای که از این دانشگاه و عملکرد ما در جهت تأمین رشد فکری، علمی و ابتکارات جدید برای خود، اندوخته‌اند در آینده سهم مهمی در اداره کشور داشته باشند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا عنوان کرد: شاخص ما سهم دانشگاه نیست بلکه میزان خدمتی است که در آینده می‌توانیم توسط تربیت دانش‌آموختگان به کشور ارائه دهیم چرا که خواه، ناخواه جابجایی نسل‌ها صورت خواهد گرفت حال در نزد پرودگار و مجموعه کاری نسل بعد، مورد قضاوت قرار خواهیم گرفت از این‌رو لازم است کار خود را به درستی و برای رضای خدا انجام دهیم.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که در آمارها نیز به کرات دیده می‌شود و خوشایند نیست، میزان ساعت کاری در بخش‌های مختلف ادارای است به طوریکه اگر کارمندی ساعت کاری مفید او کمتر از 6 ساعت باشد کم‌کاری می‌کند و نقش خود را برای ساخت یک مجموعه بالنده و و پیشرو به خوبی ایفا نکرده است.

وی گفت: هیچ بهانه‌ای برای یک انسان مومن، متدین، انقلابی و وظیفه‌شناس چه در دنیا و چه در آخرت قابل قبول نیست که کار و وظیفه‌ای که بر دوش او گذاشته شده است را به درستی انجام ندهد، حال تقدیر و تشکر از برخی کارمندان به عنوان یادآوری تلاش و زحمات و وظیفه‌شناسی آنهاست.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین واحدهای مختلف دانشگاه افزایش بهره‌وری، توسعه بیشتر و شرایط رشد علمی و پژوهشی جوانان و دانشجویان ما را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: رفتار ما الگویی است برای دانشجویانی که در طول روز با آنها برخورد داریم، انسان‌ها بر هم تأثیرگذار هستند از این‌رو احترام و عزت باید متقابل باشد و اخلاق درست و مناسب که یکی از مهمترین شاخص‌های انتخاب کارمند نمونه است، باید در کارکنان این دانشگاه به خوبی جلوه کند.

غلامی افزود: همچنین وجدان‌کاری، اخلاق و رفتار مناسب بدون درنظر گرفتن شرایط ظاهری و موقعیت فعلی ارباب‌رجوع از جمله مواردی است که باید این مجموعه و دست‌اندرکاران آن درنظر داشته باشند به طوریکه تربیت دانشجویان و راهی کردن آنها به جامعه و اثرگذاری آنها سهم کمی نیست که از آن غافل شویم.

این مقام مسئول عنوان کرد: خانواده شهدا و جانبازان که صاحبان سهم بیشتری در انقلاب و پیروزی شکوهمندانه آن هستند، باید در راستای حفظ و ارتقای ارزش‌های والای انقلاب بیشتر سرمایه‌گذاری کنند.