تاریخ : 1395,دوشنبه 09 اسفند12:37
کد خبر : 228328 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

دانشجویان دیگر کشور از چه نرم‌افزاری برای ارائه دروس استفاده می‌کنند؟

با پنج رقیب جدی ارائه کننده پاورپوینت آشنا شوید

با Keynote به راحتی فایل های پرزنتیشن زیبا و قدرتمند به آسانی خلق کنید. این برنامه حاوی تعداد زیادی قالب های از پیش طراحی شده ی شرکت اپل می باشد. Keynote جدیترین رقیب برنامه Microsoft PowerPoint می باشد. شما همچنین میتوانید فایل های تولید شده در این برنامه را از طریق وبسایت iCloud ویرایش کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: ارائه درس در کلاس دانشگاه یکی از اقدامات عادی هر دانشجویی است، مسئله که هر دانشجو با توجه به نوع درس و ایده خود سعی دارد آن را به بهترین شکل انجام دهد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر از نوع محتوای درس بگذریم نوع ارائه و طراحی صفحات یکی از وقت گیرترین و البته جذابترین بخش ارائه کننده است، که دانشجویان اکثر با یک نرم افزار و آن microsoft powerpoint اقدام به طراحی صفحات ارائه خود می کنند.

ما در این گزارش سعی داریم پنج نرم افزار دیگر را که در دنیا توسط دانشجویان استفاده می شود معرفی کنیم.

1- Keynote - Apple
با Keynote به راحتی فایل های پرزنتیشن زیبا و قدرتمند به آسانی خلق کنید. این برنامه حاوی تعداد زیادی قالب های از پیش طراحی شده ی شرکت اپل می باشد. Keynote جدیترین رقیب برنامه Microsoft PowerPoint می باشد. این برنامه قابلیت اتصال به iCloud را داراست و شما میتوانید از این طریق فایل های خود را در تمامی سیستم های iOS همگام سازی کنید. شما همچنین میتوانید فایل های تولید شده در این برنامه را از طریق وبسایت iCloud ویرایش کنید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Keynote:
- استفاده ی آسان
- افکت های زیبا
- کنترل فایل ها از طریق iPhone, iPad, iCloud.com
- اشتراک از طریق ایمیل ، فیسبوک، تویتر، یوتیوب و ...
- قالب های متعدد
- و...

اما قابلیت هایی که باعث برتری این نرم افزار شده است؟
یک برنامه ی فوق الاده برای ساختن (Presentation) ها با کیفیت عالی می باشد، که با این برنامه میتوانید اسلاید هایی را با طراحی و انیمیشن های زیبا بسازید و آنرا با یک Prejector یا یک تلویزیون HD به نمایش بگذارید. این برنامه قبلا برای مک و آی پد ساخته شده بود و چند هفته پیش ورژن جدید آن برای آیفون و آی پد (هر دو با هم) معرفی شد. از قابلیت دیگر این برنامه این است که می توانید فایل های Powerpoint یا فایل هایی که با Keynote مک ساخته شده شده است را با آیفون یا آی پد اجرا کنید. اگر برای یک کنفرانس یک Presentation ساخته اید دیگر لپ تاپ خود را حمل نکنید، آنرا با آیفون خود اجرا کنید. اما شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که Presentation چیست؟

Presentation یا ارائه، شامل مجموعه ای از اسلاید ها حاوی عکس، متن، جدول و ... است که برای معرفی یک وسیله یا اجرای یک کنفرانس به کار می رود. شما میتوانید iDevice خود را با کابل AV یا VGA یا کابل های دیگر برای خروجی تصویر به ویدئو پروژکتور یا تلویزیون وصل کنید و Presentation خود را با تصویر بزرگتر به نمایش بگذارید. مرحوم استیو جابز هم در کنفرانس هایش از Keynote استفاده میکرد.

2- Google Docs
یکی از ابزارهای پر کاربردی که به صورت روزانه اکثر کاربران رایانه با آن سر و کار دارند ابزارهای ویرایش متن، ایجاد پرزنتیشن و یا کشیدن نمودارهای مختلف است. به عنوان مثال یک دانشجو و یا کارمند یک اداره غیر ممکن است که با نرم افزاری هایی مانند مجموعه مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) کار نکرده باشد. مثلا پایان نامه خود را به کمک ورد (Word) ننوشته باشد و یا نمودارها و پاورپوینت برای ارائه در مقابل استاد راهنمای خود را طراحی نکرده باشد.

به همین دلیل نیاز به این دسته از ابزارها هر روز بیشتر احساس می شود و وجود همین تقاضای بالا باعث شده است که نمونه های آنلاین و آفلاینی شبیه به مایکروسافت آفیس در دسترس مردم قرار بگیرد که بهترین نمونه آنلاین آن گوگل داکس (Google Docs) است. مجموعه ای یگانه و بسیار کاربردی از شرکت گوگل که به کمک آن شما می توانید به صورت رایگان متن، نمودار، پاورپونت و... را ایجاد و ویرایش کنید.

3- Apache OpenOffice Impress
OpenOffice نرم افزاری کدباز واژه پرداز (مشابه ورد)، صفحات گسترده (مشابه اکسل)، ارائه ها (مشابه پاور پوینت)، گرافیک، پایگاه داده (مشابه اکسس) و غیره می باشد. این نرم افزار در زبان های مختلف موجود بوده و روی اکثر کامپیوترها اجرا می شود. اطلاعات ساخته شده توسط آن در فرمت های استاندارد ذخیره شده و شما می توانید اسناد سایر نرم افزارهای Office را نیز توسط OpenOffice بخوانید و بنویسید.

امکانات نرم افزار OpenOffice:
* نرم افزار را دانلود کرده و کاملا رایگان از آن استفاده کنید.
* برای کسانی که می خواهند از نرم افزارهای Office دیگری استفاده کنند، OpenOffice می تواند یک سورپرایز باشد! مطالعه ها نشان داده است که انتقال از Microsft Office به OpenOffice بسیار ساده تر از به روز رسانی نسخه Microsoft Office 2007 می باشد.
* بدون نیاز به تایپ مجدد : بسیاری از افراد دارای اسنادی هستند که در نرم افزارهای دیگر آنها را ساخته اند. OpenOffice می تواند با دقت بالا این فایل ها را بخواند و مشکل شما را برطرف کند. حتی OpenOffice می تواند فایل هایی که توسط نرم افزار اصلی خود قابل اجرا نیستند را نیز اجرا کند. اگر دوستان و همکاران شما دارای نرم افزار دیگری برای پردازش کلمات هستند، با داشتن OpenOffice مشکلی برای انقال اسناد و خواندن و نوشتن آنها نخواهید داشت.
* طراحی بهتر : 20 سال تجربه در طراحی باعث شده این نرم افزار از نظر ظاهر منحصر به فرد به نظر برسد.
* OpenOffice از تمامی فایل هایی که توسط دیگر نرم افزارهای Office ساخته اید کاملا پشتیبانی می کند. بدین طریق دیگر نیاز به نصب چندین نرم افزار ندارید، با نصب یک نرم افزار تمامی نیازهای شما برطرف خواهد شد.
* فرم های OpenOffice یک پلتفورم ایده ای برای ساخت متریال های آموزشی و مدیریت امور اداری و اجرایی می باشد.

4- MediaShout
MediaShout نرم افزاری است که برای ارائه ی مدیا و ورشیپ (worship) حرفه ای، ساخته شده است. MediaShout نرم افزاری است برای ارائه های ورشیپ اصلی گرفته تا تجربه های مالتی مدیای پیچیده. این نرم افزار ابزار قدرتمندی است که به شما در خلاقیت به خرج دادن برای مکاتبه کردن پیام های مهم زندگی، کمک می کند. از جمله قابلیت های کلیدی این نرم افزار می توان به رابط کاربری بسیار ساده، جستجو بر اساس مرجع یا کلمه کلیدی، تبدیل اسلایدشوها به شعر، متن و نشانه های گرافیکی، امکان درگ و دراپ قالب بندی و ... اشاره کرد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار MediaShout:
- فضای کاری بسیار ساده
- ادغام اسلایدشوها
- شامل بیش از Bible
- جستجو بر اساس مرجع یا کلمه کلیدی
- تبدیل اسلایدشوها به شعر، متن و نشانه های گرافیکی
- امکان درگ و دراپ قالب بندی
- نمایش مرحله ای
- سازگار با ویندوزهای مختلف
- و ...

5- Adobe Persuasion
با این نرم‌افزار کاربران به راحتی می‌توانستند مستندات خود را تولید، ویرایش و .... کنید. البته این نرم افزار در جلب مشتری در ایران زیاد موفق نبوده است.


کد خبرنگار : 16