تاریخ : 1396,پنجشنبه 10 فروردين22:43
کد خبر : 231086 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حاشیه سفر روحانی به استان گیلان

نشست نخبگان و جوانان با رئیس جمهور بدون حضور رسانه‌های منتقد دولت در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران:  نشست نخبگان و جوانان با رئیس جمهور بدون حضور رسانه‌های منتقد دولت در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، جلسه‌ای با عنوان نشست نخبگان و جوانان ساعت 18 امروز با سخنرانی رئیس جمهور در منطقه آزاد انزلی بدون حضور رسانه‌های منتقد دولت برگزار می‌شود.

سفر یکروزه رئیس جمهور به استان گیلان در حالی انجام شد که کمتر از دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم باقی مانده و حسن روحانی قصد دارد در این انتخابات برای بار دوم خود را کاندیدای ریاست جمهوری کند.

در سفر امروز روحانی با نیت افتتاح چندین طرح از طرح های باقی مانده دولت‌های قبلی که سرمایه گذاری بخش زیادی از آن نیز از طریق بخش خصوصی انجام شده است با ایجاد محدودیت سختگیرانه برای خبرگزاری‌ها و رسانه‌های غیر همسو و منتقد دولت همراه بود.

با وجود دعوت از رسانه‌هایی مانند خبرگزاری تسنیم جهت پوشش خبری سفر رئیس جمهور، با ضبط تلفن همراه و حتی کیف و کاغذ و قلم خبرنگار این خبرگزاری اجازه هیچ گونه فعالیت خبری تا پایان مراسم سخنرانی رئیس جمهور به وی داده نشد و حضور خبرنگار این خبرگزاری در این مراسم، حضوری نمایشی و تزئینی بود.

تیم رسانه‌ای رئیس جمهور حتی با صراحت در کلام، رسانه‌های حامی دولت و منتقد دولت را به اسم نام برده، از هم تفکیک کرده و خبرنگار خبرگزاری تسنیم را از امکانات مخابره خبر از جمله تلفن همراه و حتی قلم و کاغذ محروم کردند.

مصداق این رفتارها البته در بخش‌های پایانی سخنرانی رئیس جمهور در توطئه‌گر نامیدن رسانه‌های منتقد متبلور شد و غیرخودسرانه بودن رفتار تیم رسانه‌ای و حفاظت رئیس جمهور را تائید کرد.

در پایان مراسم نیز عذر خبرنگاران خبرگزاری‌های منتقد دولت از جمله تسنیم و فارس خواسته شد و با اعلام اینکه حق شرکت در مراسم موسوم به "نشست نخبگان و جوانان" را ندارند از آنها خواسته شد محل سخنرانی را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چندی پیش جلسه مشابهی با سخنرانی استاندار گیلان و حضور طیف خاصی از افراد در محل استانداری گیلان برگزار و از آن‌ها تجلیل شد.


کد خبرنگار : 20