تاریخ : 1396,دوشنبه 14 فروردين02:31
کد خبر : 231212 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ماهی قرمز قاتل ماهی‌های بومی گیلان

از مردم درخواست می شود تا از رهاسازی این ماهیان در روان آبها،رودخانه هاو تالاب ها اکیدا خودداری کرده و ماهیهای قرمز خود را در محل هایی که هرساله شهرداری جهت رهاسازی در پارکها ایجاد می کند رها کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران:  رها کردن ماهی قرمز در رودخانه ها موجب مرگ و میر گونه های بومی گیلان می شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، سیزدهم فروردین ماه هر سال،روز پایان جشن های نوروزی است.در این روز،مردم بنا بر سنتی فرهنگی،از خانه ها بیرون می آیند و به دشت و صحرا و باغ می روند تا آخرین روز عید را در طبیعت و در کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه ها و جویبارها بگذرانند.

  این روز زیبا را،«روز طبیعت» نام گذاری کرده اند؛روزی که باید در کنار بهره مندی از طبیعت زیبا و آب و هوای نیکو، بکوشیم آن را به زباله دانی همگانی تبدیل نسازیم و به همه نشان دهیم که «روز طبیعت» فقط یک شعار نیست؛بلکه نشانه شعور بالای مردمی است که می خواهند سال های سال از این طبیعت زیبا بهره مند گردند .

برخی از مردم در این روز ماهی های قرمز سفره هفت سین را در رودخانه ها رها می کنند که کاری بسیار خطرناک برای محیط زیست گیلان محسوب می شود و زندگی ماهیان بومی را تهدید می کند.

  سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی استان گیلان گفت:از رهاسازی ماهی قرمز در طبیعت خودداری کنیم.

وی افزود:با توجه به قدرت تکثیر و همچنین بدلیل ایجاد شرایط ماده زایی،این ماهی جزو گونه های مهاجم محسوب شده و در صورت رهاسازی در رودخانه ها باعث مرگ و میر گونه های بومی و بهم خوردن تعادل اکوسیستم این منابع آبی می شود.

عاقبتی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می شود تا از رهاسازی این ماهیان در روان آبها،رودخانه هاو تالاب ها اکیدا خودداری کرده و ماهیهای قرمز خود را در محل هایی که هرساله شهرداری جهت رهاسازی در پارکها ایجاد می کند رها کنند.