تاریخ : 1396,سه شنبه 15 فروردين12:23
کد خبر : 231368 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

محمد صادقی عنوان کرد:

گزارش یکساله از فعالیت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز

در سالی که گذشت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز به گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان سطح شیراز و دانشگاه از پرکارترین انجمن های سطح شیراز و به خصوص سطح دانشگاه صنعتی شیراز بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مشاهده و بررسی عملکرد تشکل‌های دانشجویی و فعالین این حوزه، می‌تواند دورنمای بهتری از عملکرد یکساله آن‌ها را نشان دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد صادقی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شیراز در مورد سالی که گذشت و حواشی و اتفاقات آن، حاشیه‌های جالبی از یکسال فعالیت این تشکل دانشجویی عنوان کرد.

مشروح صحبت‌های صادقی را در ادامه می‌خوانید:

سال 1395 سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل از سوی رهبر معظم انقلاب نام گذاری شدند و برهمین مبنا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز در سالی که گذشت کوشید تا در حد توان به این شعار جامه عمل به پوشاند که بنده به عنوان دبیر مجموعه امیدوار هستم که امام غائب (ع) و نائب ایشان، امام خامنه ای از ما راضی و خشنود باشند.

در سالی که گذشت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز به گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان سطح شیراز و دانشگاه از پرکارترین انجمن های سطح شیراز و به خصوص سطح دانشگاه صنعتی شیراز بوده است.

ما در انجمن اسلامی همانطور که در اساسنامه این تشکل نیز تعریف شده است، دارای تعدادی کمیته هستیم که در سالی که گذشت با توجه به اولویت بندی هایی که در شورای مرکزی انجمن صورت دادیم، به تناسب به تمامی کمیته ها و برنامه هایشان جامعه عمل بپوشانیم که احساس می کنم تا حدود زیادی نیز موفق شدیم به لطف خدا.

فعالیت های ما بیشتر در زمینه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و صنفی متمرکز بود و در راه رسیدن به اهداف خود در زمینه های گفته شده از تمامی وسایل و امکانات ( که البته در بسیاری از موارد به سختی می توانستیم از ابتدایی ترین امکانات دانشگاه همچون سالن کنفرانس استفاده کنیم) سعی کردیم که نهایت بهره و استفاده را ببریم.

در دسته بندی دیگری که می توان فعالیت های انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز را در آن گنجاند، دو دسته بود، یکی دسته فعالیت های میدانی و برنامه های سالنی، دیگری فعالیت های مجازی نظیر بیانیه ها، مصاحبه ها و کانال های تلگرام و صفحه اینستاگرام.

در ادامه شرح مختصری از برنامه های صورت گرفته انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز را برایتان خواهم گفت.

- توزیع غذا بین خانواده های فقرای سطح شیراز در ماه مبارک رمضان
- برگزاری کارگاه هایی برای آموزش نرم افزارهای CST و HFSS
- برگزاری دوره کلاس آموزشی متلب مقدماتی ( مدرس دکتر حسن پور، استاد دانشگاه زاهدان در 20 جلسه)
- برگزاری دوره کلاس آموزشی رباتیک در 16 جلسه
- برگزاری دوره کلاس آموزشی ARM در 12جلسه
- برگزاری اعتکاف دانشجویی در دانشگاه صنعتی شیراز با همکاری بسیج دانشجویی و هیئت محبان
- کارگاه جریان شناسی سیاسی با حضور دبیر سیاسی وقت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور، رضا نجابت
- برگزاری دوره فنی نشریات دانشجویی و آموزش نرم افزار طراحی نشریات توسط اساتید مدعو از تهران
- بازدید از خانه سالمندان شیراز
- برگزاری مسابقات پیامکی به مناسبت های مختلف نظیر ماه محرم، ماه رمضان، دهه فجر و ...
- اکران فیلم سیانور
- مناظره سیاسی با موضوع رابطه و تعامل با آمریکا
- ویژه برنامه استکبار ستیزی به مناسبت 13 آبان با حضور محمد صادقی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز
- برگزاری مسابقات متعدد عکاسی و ساخت کلیپ و دابسمش
- برگزاری تریبون آزاد به مناسبت روز دانشجو
- سخنرانی دکتر عباسی (ریاست سابق سازمان انرژی اتمی ایران) به مناسبت روز دانشجو
- برگزاری جشن شب یلدای مستقل برای دومین سال پیاپی با حضور بیماران هموفیلی
- پیگیری موضوعات صنفی دانشگاه مانند مشکلات خوابگاه دختران، مشکل درمانگاه دانشگاه و ...
- پیگیری مبحث پولی شدن دانشگاه ها و واحدهای درسی
- انتشار و پخش نشریات راه نو، نبض دانشجو و شعار در سطح دانشگاه
- بیانیه های مختلف در زمان های خاص نظیر اعدام شیخ نمر، روز دانشجو، روز استکبارستیزی و ...
- انجام مصاحبه اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون مسائل و موضوعات مختلف نظیر فیش های حقوقی ریاست دانشگاه (که البته منتشر نشد)
- و ....

در سالی که گذشت تشکل های دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز و در راس آن ها انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز از پیشتازان مطالبه گری و دادخواهی در سطح دانشگاه بودند که مهم ترین مباحث در این حیطه را می توان بحث فیش های حقوقی نجومی ریاست دانشگاه صنعتی شیراز، دکتر مقدسی و معاونان ایشان، بحث پولی شدن دانشگاه و واحدهای درسی افتاده، بی قانونی های فراوان مسئولین دانشگاه به خصوص ریاست دانشگاه صنعتی شیراز، دکتر جلیل مقدسی و معاون فرهنگی، دانشجویی آقای حسام الدینی به ویژه در مباحث فرهنگی دانشگاه و .... برشمرد.

در آخر گفتنی است که ریاست دانشگاه و معاونان ایشان در تمامی امور دانشگاه بسیار محافظه کارانه عمل می کنند، گویا ترس از دست دادن میزشان بر آن ها و روحیه عدالت خواهی و حق خواهی شان غلبه کرده است.


کد خبرنگار : 20