تاریخ : 1396,چهارشنبه 16 فروردين13:54
کد خبر : 231492 - سرویس خبری : اخبار آزمون علمی کاربردی

ثبت‌نام بیش از 66 هزار نفر در دوره‌های علمی کاربردی

تعداد ۳۷ هزار و ۸۸۵ داوطلب برای پذیرش در دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای و تعداد ۲۸ هزار و ۵۷۰ داوطلب برای پذیرش در دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای (ناپیوسته) نظام آموزشی مهارتی دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کرده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بیش از ۶۶ هزار نفر در دوره های کاردانی و کارشناسی نظام آموزشی مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران دکتر حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: ثبت نام برای پذیرش کدرشته محل های دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای و همچنین دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای (ناپیوسته) نظام آموزشی مهارتی دانشگاه علمی کاربردی به درخواست این دانشگاه برای نیمسال دوم ۹۶-۹۵ از روز سه شنبه ۲۴ اسفند ۹۵ آغاز شد و سه شنبه ۱۵ فروردین ۹۶ پایان  یافت.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته های تحصیلی مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی می توانستند برای ثبت نام در رشته های تحصیلی متناسب با مدرک تحصیلی خود و با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای پذیرش این دوره ها در صورت داشتن واجد شرایط بودن به مراکز تحت پوشش دانشگاه علمی کاربردی مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آمار اولیه ثبت نام در این دوره ها یادآور شد: تعداد ۳۷ هزار و ۸۸۵ داوطلب برای پذیرش در دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای و تعداد ۲۸ هزار و ۵۷۰ داوطلب برای پذیرش در دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای (ناپیوسته) نظام آموزشی مهارتی دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع حدود ۶۶ هزار و ۴۵۵ نفر در این دوره ها ثبت نام کردند. آمار نهایی ثبت نام پس از اعلام دانشگاه علمی کاربردی منتشر خواهد شد.

توکلی اظهار داشت: این پذیرش بدون آزمون بوده و برای نیمسال دوم ۹۶ - ۹۵ صورت گرفته است.