تاریخ : 1396,چهارشنبه 16 فروردين22:52
کد خبر : 231571 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

قطار تهران ـ گرمسار افتتاح می‌شود

فرماندار گرمسار گفت: ساعت ۱۰ صبح فردا قطار حومه‌ای تهران _ گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران:  فرماندار گرمسار گفت: ساعت ۱۰ صبح فردا قطار حومه‌ای تهران _ گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، داریوش طاهری بعدازظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان گرمسار ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: صبح فردا قطار حومه‌ای تهران گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل راه‌آهن گرمسار افتتاح خواهد شد.

وی با بیان تمهیدات لازم جهت تسهیل رفت‌وآمد مردم این شهرستان به تهران افزود: خطوط ریلی این قطار در ایستگاه مرکزی تهران، ایستگاه شهریور، جوانمرد قصاب، ورامین و گرمسار تبادل وجود دارد.

فرماندار گرمسار طول مسیر ریلی را 114 کیلومتر عنوان کرد و گفت: ساخت‌وساز عمرانی و زیرساختی به ازای هر کیلومتر راه بدون پل یک میلیارد تومان هزینه شد.

وی با اشاره به وجود پل‌های متعدد در طول مسیر اذعان داشت: بالغ‌بر 350 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه قطار حومه‌ای تهران ـ گرمسار هزینه گردید.

طاهری با بیان اینکه در صورت وجود مسافر تمهیدات لازم برای تردد بیشتر قطار در نظر گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: کلنگ زنی این پروژه در مردادماه سال 86 انجام گرفت و تا پایان دوره دولت دهم این پروژه با مدیریت شرکت راه‌آهن 27 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران اذعان داشت: این پروژه در دولت یازدهم به شرکت متروی تهران واگذار گردید و در ابتدای سال 94 مجدد به شرکت راه‌آهن تحویل داده شد.

فرماندار گرمسار با تأکید بر مزایا و برکات افتتاح این پروژه خاطرنشان کرد: افتتاح قطار حومه‌ای تهران گرمسار برای این شهرستان توسعه پایدار و پیشرفت همه‌جانبه ایجاد خواهد کرد و جمعیت بسیاری از مردم ساکن در تهران به این شهرستان سرریز می‌کند.

وی توسعه اقتصادی و کاهش هزینه را از فواید دیگر این پروژه دانست و گفت: قطار حومه‌ای تهران_گرمسار می‌تواند ظرفیت خوبی را برای اشتغال‌زایی در این شهرستان تأمین کند.

طاهری ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی در ساخت و افتتاح این پروژه افزود: تاکنون بیش از 60 جلسه با محوریت پروژه قطار حومه‌ای تهران ـ گرمسار در فرمانداری این شهرستان، استانداری و وزارت راه و شهرسازی برگزارشده است.


کد خبرنگار : 20