تاریخ : 1396,یکشنبه 17 ارديبهشت14:34
کد خبر : 234527 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کمک گرفتن استانداری قم از دانشگاه

قم- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: سهم قم از بودجه ۴ میلیارد تومانی وزارت علوم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، فقط ۲.۵ میلیون تومان است.

خبرنامه دانشجویان ایران: به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، عطاء الدین قاسمی شامگاه شنبه در دیدار استاندار قم با مدیران و مسؤلین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه‌ها به عنوان اصلی‌ترین کانون تولید فکر و اندیشه در کشور هستند.

وی بابیان اینکه دانشگاه‌ها به عنوان تأثیرگذارترین دستگاه در جامعه مطرح هستند، گفت: دانشگاه‌های قم به دلیل همجواری با حوزه علمیه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که می‌توانند نقش مهمی داشته باشند و به مدیران استان کمک کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم تصریح کرد: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری اعتبارات ویژه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شد و ۹ دستگاه برای این منظور انتخاب شدند.

وی عنوان کرد: جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی ۴ میلیارد تومان در اختیار وزارت علوم قرار گرفت که سهم قم از این مبلغ تنها دو و نیم میلیون تومان بوده است که مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها باید اهتمام بیشتری به جذب بودجه داشته باشند.

وی تشکیل انجمن‌ها و کانون‌ها را اقدام مناسبی دانست و افزود: یکی دیگر از موارد مورد توجه وزارت علوم همین انجمن‌ها هستند که در قم نسبت به آنها بی‌توجهی شده است.