تاریخ : 1396,جمعه 22 ارديبهشت11:26
کد خبر : 234932 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پشت پرده برکناری رئیس اف‌بی‌آی

وب‌سایت «هیل» در مطلبی با اشاره به برکناری ناگهانی «جیمز کومی» رئیس «اف‌بی‌آی» از سوی دونالد ترامپ نوشت که از مدت‌ها پیش به وزارت دادگستری مأموریت داده شود تا برای برکناری «جیمز کومی» پرونده‌سازی کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: برکناری «جیمز کومی» چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که وی اعلام کرده بود اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره رابطه و تبانی نزدیکان دونالد ترامپ با روسیه برای اثرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، وب‌سایت «هیل» در مطلبی با اشاره به برکناری ناگهانی «جیمز کومی» رئیس «اف‌بی‌آی» از سوی دونالد ترامپ نوشت که از مدت‌ها پیش به وزارت دادگستری مأموریت داده شود تا برای برکناری «جیمز کومی» پرونده‌سازی کند.

«هیل» به نقل از دیگر رسانه‌های آمریکا می‌نویسد: مقامات ارشد کاخ سفید و همچنین وزارت دادگستری دست‌کم از یک هفته پیش به شدت مشغول پرونده‌سازی علیه «کومی» بوده‌اند و همچنین از «جف سشنز» دادستان کل نیز خواسته شده که دلایلی را برای برکناری رئیس «اف‌بی‌آی» دست‌وپا کند.

بنا به گزارش «سی‌ان‌ان» این مباحثات در بالاترین سطوح دولت دونالد ترامپ صورت گرفته است.
«هیل» همچنین می‌افزاید: درست همزمان با اعلام برکناری «جیمز کومی»، کاخ سفید نامه‌ها و نوشته‌هایی از دادستان کل آمریکا و معاون او «راد روزنشتاین» را دست‌به‌دست می‌کردند که محتوای آن‌ها اخراج رئیس اف‌بی‌آی را توجیه می‌کند.