تاریخ : 1396,شنبه 23 ارديبهشت15:25
کد خبر : 235067 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

مناظره نشان داد کار دولت به پایان رسیده است

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مناظره روز گذشته نشان داده که دولت کارش به پایان رسیده است و جواب افکار عمومی «نه» بزرگ به روحانی خواهد بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مناظره روز گذشته نشان داده که دولت کارش به پایان رسیده است و جواب افکار عمومی «نه» بزرگ به روحانی خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، متین منتظمی با اشاره به مناظره اقتصادی روز گذشته گفت: در طول این چهار سال موضوعی را چند بار تکرار کردیم و حالا هم معتقد هستیم که دولت فعلی ما دولت اجرایی نیست و یک دولت سیاسی است. دولت سیاسی به جای اینکه به کارهای اجرایی بپردازد سیاسی کاری می کند؛ همان گونه که مشاهده می کنید هیأت دولت عملا هیئت دولت اجرایی نیست، بلکه ستاد انتخاباتی است که جوابیه سیاسی می دهد، برخورد سیاسی و انتخاباتی دارد؛ این رفتار دولت در طول این چهار سال همواره تکرار شده است.

وی اضافه کرد: در مناظره روز گذشته نیز رفتار سیاسی کاری دولتی ها کاملا مشهود بود؛ به جای آنکه از طرف دولت بحث و گفتگو در خصوص مسائل اقتصادی برای شفاف سازی افکار عمومی صورت گیرد، دائم به حاشیه می رفتند و دنبال فرافکنی و سیاسی کردن موضوعات بودند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان یادآور شد: عدم پاسخگویی شفاف به مطالبات و سوالات از مشکلات دیگر مناظره دیروز بود. در طول چهار سال، مطالباتی همچون بحث اشتغال و اقتصاد از دولت مطرح بود که دولت هیچ پاسخی در قبال آن ندارد، چون برنامه ای نداشته و ندارد و همین باعث شد که در مناظره به جای اینکه به سوالات پاسخ دهد و آنچه را که اجرا کرده اند به مردم گزارش دهند و از عملکرد خودشان دفاع کنند، فضا را به حاشیه بکشانند.

منتظمی اضافه کرد: نکته دیگری که مناظره روز گذشته داشت، این بود که نقش جهانگیری و روحانی مانند نقش مرشد و بچه مرشد بود؛ هرچه مرشد می گفت، بچه مرشد هم تایید می کرد. منطق این رفتار را قبول نمی کند، چون اگر روحانی عملکرد مثبتی دارد، خودش می تواند دفاع کند، اگر هم ندارد، باید پاسخ بدهد.

وی خاطرنشان کرد: مناظرات در مجموع نشان داد که دولت عملا ورشکست شده و رو به پایان است. بررسی های ما نشان داد که دولت در این مناظرات می خواهد یا از خود دفاع کند و یا با سیاسی کاری، کار را به جلو ببرد.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص واکنش افکار عمومی نسبت به مناظره آخر کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه مردم عاقل و متوجه این بحث ها هستند و تحلیل می کنند، اما یک عده نمی خواهند این گونه به جامعه نگاه کنند و با افکار عمومی بازی می کنند؛  قطعا واکنش متقن افکار عمومی یک نه بزرگ به روحانی خواهد بود.