تاریخ : 1396,سه شنبه 26 ارديبهشت14:42
کد خبر : 235364 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

واکنش ها به ائتلاف رئیسی-قالیباف

ائتلاف محمدباقر قالیباف با حجت الاسلام رئیسی با استقبال بی نظیر کاربران شبکه های اجتماعی همراه شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: ائتلاف محمدباقر قالیباف با حجت الاسلام رئیسی با استقبال بی نظیر کاربران شبکه های اجتماعی همراه شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته با انتشار بیانیه ای ضمن انصراف از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از حجت الاسلامی رئیسی حماست کرد.

وی در بخشی از بیانیه انصرافش نوشت: از همه ى حامیان مردمى خویش در سراسر کشور مى خواهم، که تمام ظرفیت و حمایت خود را براى موفقیتِ برادر ارجمندمان حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسى و به بار نشستن دولت کار و کرامت برای خدمت به مردم قرار دهند و از همه مردمی که در این مدت به تشکیل دولت مردم دل بسته بودند و از همه حامیان مردمی و یاران بی ادعایِ خودم، که بی هیچ چشمداشتی و با تمام وجود، در جهت تحقق آرمانهای انقلاب تلاش کرده اند، تشکر و قدردانی می کنم.
این از خود گذشتگی قالیباف درحالی که در نظرسنجی ها نیز در جایگاهی بالایی قرار داشت موجی از حمایت های جریان انقلاب از وی را در پی داشت.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیترش نوشت: حمایت آقای قالیباف از آقای رئیسی علامت پایان تفرقه در جبهه انقلاب اسلامی است، درود بر ایثار برادری.
حجت الاسلام پناهیان نیز عنوان کرد: دیگر همه چیز برای پیروزی مهیاست، رقیب باید به دنبال تهمت ها و توهین های تازه ای باشد.
الیاس نادران نماینده سابق مجلس نیز ضمن انتشار فیلم کوتاهی نوشت: آقاباقر نشان داد که نه تنها مرد میدان جهاد است بلکه برای پیروزی جبهه حق از خود می‌گذرد و پای کار انقلاب است
حاج منصور ارضی در اینستاگرامش نوشت: آنچه دیروز روی داد یعنی کناره‌گیری جناب آقای محمدباقر قالیباف به‌نفع حجت‌الاسلام دکتر سیدابراهیم رئیسی نشان‌دهنده مردانگی، غیرت و از خود گذشتگی ایشان بود.
محسن پیرهادى، عضو شورای شهر در صفحه شخصی اش این توئیت را منتشر کرد: نام او به عنوان بزرگمرد تغییر خواهد ماند. ائتلاف قالیباف در ١٠٠ساعت پایانی، او را ستاره اخلاق انتخابات کرد.
حسن خجسته نوشت: قالیباف ازگردنه سخت احد حب مقام به یمن و برکت سال ها مجاهداتش به آسانى گذشت هنوز خون جهاد در رگ دارد الحمدالله.
کمیل باقرزاده چنین نوشت: درود بر جلیلی و قالیباف که ثابت کردند بر عهدی که با دوستان شهیدشان بستند، هستند. مثل گردان‌های خط‌شکن، معبر را برای آسید ابراهیم باز کردن.
کاربری به نام « حزب الله» این توئیت را بازنشر داد: رعد و برق فداکاری سردار بر اردوگاه چهار درصدی ها اصابت کرد چهار درصدی ها لوله شدند.
صدریان پور نوشت: سربازمردم یعنی آمادگی برای فداکاری حالاتوبگو سرهنگ مامیگیم فداییمردم قالیباف باهمه ضعفهاوقوتها نشان داد که کاسب نیست اتحادبرای مردم.
یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت: قالیباف مرد بزرگی است فداکاری او برای حلمشکلات مردم از او اسطوره ای انقلابی و تاریخی خواهد ساخت.
جواد آقایی در این باره نوشت: قالیباف با کنار کشیدنش، اتحادبرای مردم را قوت بخشید و این اتحاد برکت و عنایت خدا را به همراه خواهد داشت ان شالله.
عباس کلاهدوز از فعالان رسانه ای نوشت: انصراف قالیباف به نفع رئیسی پیش به سوی دولت مستضعفین و پایان کار دولت اشرافی روحانی.
محسن مهدیان معتقد است: ایثار حاج باقر و بیانیه بزرگوارانه اش برای همیشه در تاریخ سیاسی ایران ماندگار شد.
حسین دلیریان هم نوشت: قالیباف علیرغم اینکه درصد بالایی از رای را داشت، با فداکاری کنار رفت تا اثبات کند که تشنه قدرت نیست و هدفش نجات کشور از دولت ناکارآمد است.
کاربر دیگری به نام «ابن زینب» این توئیت را منتشر کرد: قرار بود فاتح انتخابات شود، حالا  فاتح دل ها شد.
استقبال مردم از این ائتلاف به حدی گسترده است که حتی جواد دلیری، سردبیر روزنامه اصلاح طلب اعتماد در توئیترش اذعان کرد:  کناره گیری قالیباف خیلی هم خوب نیست و اصلا نباید خیلی خوشحال بود.
گفتنی است در کنار خیل عظیم کاربران شبکه های اجتماعی توئیتر، تلگرام و اینستاگرام، بسیاری از مداحان اهل بیت نیز در صفحات شخصی شان از محمدباقر قلیباف تشکر کردند.

منبع: فارس