تاریخ : 1396,دوشنبه 08 خرداد22:20
کد خبر : 236746 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

اسکنر انگشت آیفون 8 زیر صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد +عکس

طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا شرکت اپل در آیفون 8 از فناوری اسکنر انگشت اپتیکال جدیدی استفاده می‌کند و به موجب آن اسکنر دستگاه را در زیر نمایشگر آن تعبیه می‌شود. پس احتمالا اپل اسکنر آیفون 8 را مانند محصولات اندرویدی به پنل پشتی منتقل نخواهد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا شرکت اپل در آیفون 8 از فناوری اسکنر انگشت اپتیکال جدیدی استفاده می‌کند و به موجب آن اسکنر دستگاه را در زیر نمایشگر آن تعبیه می‌شود. پس احتمالا اپل اسکنر آیفون 8 را مانند محصولات اندرویدی به پنل پشتی منتقل نخواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها تجهیز اسمارت‌فون‌ها به صفحه‌نمایش بزرگ کاملا رواج یافته و این مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. در سمت مقابل بدنه بزرگ گوشی‌های هوشمند چندان برای کاربران جالب به نظر نمی‌رسد، بنابراین شرکت‌های طراحی و تولیدکننده اسمارت‌فون به این فکر افتاده‌اند که صفحه‌نمایش‌های بزرگ را در بدنه کوچک‌تری جای دهند! برای پیاده‌سازی این سبک نیاز است تا حاشیه‌های پنل جلویی دستگاه حذف یا به حداقل مقدار ممکن کاهش یابد.

پیاده‌سازی این سبک طراحی منجر می‌شود تا بخش عظیمی از پنل جلویی اسمارت‌فون‌ها توسط نمایشگرشان احاطه شود. هم اکنون این سبک طراحی در اسمارت‌فون‌هایی نظیر ال‌جی جی 6 (LG G6) و گلکسی اس 8 (Galaxy S8) به‌کاررفته است. اما در این بین اسکنر انگشت اسمارت‌فون‌ها که عموما در بخش زیرین نمایشگر تعبیه می‌شد، یک مزاحم است! شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و ال‌جی برای حل این مشکل، اسکنر انگشت دستگاه را به پنل پشتی آن منتقل کرده‌اند، اما ظاهرا اپل برای حل این مسئله راه حل بهتری را یافته است!

طبق گزارش‌های به دست آمده، اپل قصد دارد که در آیفون 8 از فناوری اسکنر انگشت اپتیکال جدیدی استفاده می‌کند و به موجب آن اسکنر دستگاه را در زیر نمایشگر جاسازی نماید! البته پیش از این هم خبرهای مشابه از سوی منابع مختلف منتشر شده بود، اما ظاهرا این بخش نسبت به سایر خبرهای موثق‌تر به نظر می‌رسد! بنا به این گزارش که از سوی سایت 9to5mac منتشر شده، نمایشگر OLED آیفون 8 اپل به گونه‌ای طراحی می‌شود که در زیر بخش تحتانی آن اسکنر انگشت منحصر به فرد اپل تعبیه می‌شود و کاربران با قرار دادن انگشت خود بر روی این بخش از نمایشگر، قادر به استفاده از اسکنر انگشت دستگاه می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های جالبی که به آیفون 8 اپل اختصاص داده شده است، می‌توانیم به مواردی همچون نسبت تصویر 18.5 به 9، بهره‌مندی دستگاه از سنسور مادون قرمز و ارتقاء کیفیت دوربین اشاره کنیم. منبع مذکور اشاره داشته که آیفون 8 از نظر طراحی و امکانات با آنچه در آیفون 7 می‌بینیم تفاوت‌های اساسی دارد! مطمئنا تجهیز این محصول به اسکنر انگشتی که در زیر نمایشگر دستگاه تعبیه شود، می‌تواند از اصلی‌ترین تفاوت‌های آن در مقایسه با آیفون 7 و تمام پرچمداران اندرویدی فعلی موجود در بازار به شمار آید. به بیان دیگر این ویژگی در آیفون 8 می‌تواند به نوعی شرکت اپل را به جایگاه همیشگی خود در زمینه نوآوری باز می‌گرداند.

پیش از این خبرهایی در مورد احتمال ادغام اسکنر انگشت آیفون 8 با دکمه پاور (Power) دستگاه هم شنیده بودیم که ایده مشابه با آن را در محصولات برند سونی می‌بینیم، اما سایت 9to5mac به نقل از اکونومیک دیلی نیوز (Economic Daily News) اشاره داشته که احتمال بهره‌مندی آیفون 8 به نمایشگری که در زیر خود اسکنر انگشت قابل استفاده داشته باشد به مراتب بیشتر از سایر ایده‌های موجود خواهد بود.

منبع: 9to5mac


کد خبرنگار : 15