تاریخ : 1396,چهارشنبه 10 خرداد17:24
کد خبر : 236930 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

به همت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان منتشر شد:

انتشار آموزش‌های داستان نویسی +عکس

این درس با هدف بررسی محتوایی زوایای فکری و آثار نویسندگان غرب‌گرا در ادبیات داستانی ایران ،آسیب‌شناسی جریانهای نوگرا در ادبیات داستانی، تقویت و پرورش خلاقیت ادبی و توان‌افزایی تجربی نویسندگان جوان، معرفی نسل موفق داستان‌نویس انقلابی و بررسی قالبهای فکری و زاویه دید در آثار داستانی موفق پس از انقلاب ویژه دانشجویان و علاقه‌مندان به فن نویسندگی ارائه گردیده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: این درس  با هدف بررسی محتوایی زوایای فکری و آثار نویسندگان غرب‌گرا در ادبیات داستانی ایران ،آسیب‌شناسی جریانهای نوگرا در ادبیات داستانی، تقویت و پرورش خلاقیت ادبی و توان‌افزایی تجربی نویسندگان جوان، معرفی نسل موفق داستان‌نویس انقلابی و بررسی قالبهای فکری و زاویه دید در آثار داستانی موفق پس از انقلاب ویژه دانشجویان و علاقه‌مندان به فن نویسندگی ارائه گردیده است.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، «ادبیات داستانی» یا به تعبیر رایج آن «قصه گویی» پیشینه‌ای به قدمت تاریخ زندگی بشر بر روی این کره خاکی دارد. بشر از همان آغاز که پای بر روی زمین  نهاد به تفسیر و تاویل حقایق پیرامون خویش پرداخت و در این رهگذر از تخیل خود نیز مدد گرفت، اینگونه بود که نخستین قصه زاده شد. 

کشور ما با توجه به پیشینه غنی فرهنگی در حوزه های مختلف شعر و داستان استعدادهای فراوانی به ویژه در قشر جوان و دانشگاهی دارد. بسیاری از جوانان به داستان و داستان نویسی علاقه مندند اما به دلایل مختلف ممکن است از آموزش های منسجم در این حوزه بی بهره باشند.  مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در راستای ارتقای مهارت های فرهنگی و با نگاه به عدالت آموزشی که در آن دسترسی همگان به بهترین استادان و منابع آموزشی میسر است  اقدام به  تولید و ارائه درس « آموزش داستان‌نویسی » کرده است.

این درس  با هدف بررسی محتوایی زوایای فکری و آثار نویسندگان غرب‌گرا در ادبیات داستانی ایران ،آسیب‌شناسی جریانهای نوگرا در ادبیات داستانی، تقویت و پرورش خلاقیت ادبی و توان‌افزایی تجربی نویسندگان جوان، معرفی نسل موفق داستان‌نویس انقلابی و بررسی قالبهای فکری و زاویه دید در آثار داستانی موفق پس از انقلاب ویژه دانشجویان و علاقه‌مندان به فن نویسندگی ارائه گردیده است.

درس «آموزش داستان نویسی»  مشتمل بر 12  جلسه  است که مقدمه‌ای بر هنر داستان‌نویسی، شباهتها و تفاوتها و شیوه‌های نویسندگی در مقاله و گزارش و خاطره و سفرنامه و داستان، ساختمان و گونه‌های داستانی، ساختار و موضوع در داستان(1)، سوژه و نقش آن در داستان چیست؟، شیوه‌های تقویت و پرداخت سوژه در داستان، ساختار و موضوع در داستان(2)، جایگاه طرح و پیرنگ در داستان، تصادف و کشمکش در داستان شخصیت‌پردازی در داستان(1)، شخصیت‌پردازی در داستان(2)، گفتگو و زاویه دید در داستان عناوین این جلسات می‌باشد. 

در این درس از مباحث  محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) که از نویسندگان و استادان به نام حوزه ادبیات داستانی می‌باشد بهره گرفته شده است.
لازم به ذکر است مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان یک وبسایت آموزش مجازی است که خدمات رایگان آموزشی را به صورت شبانه روزی و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد و تاکنون بیش از 370 هزار دانشجو و استاد دانشگاه در این سامانه ثبت نام کرده و مشغول آموزش هستند. کاربران با مراجعه به Ec.nahad.ir می‌توانند دروس مهارتی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی را بگذرانند.


کد خبرنگار : 42