تاریخ : 1396,شنبه 13 خرداد22:39
کد خبر : 237193 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اعلام جزئیات برگزاری بزرگترین انتخابات صنفی ایران

رئیس هئیت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ به جزئیات برگزاری بزرگترین انتخابات صنفی کشور پرداخت.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس هئیت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ به جزئیات برگزاری بزرگترین انتخابات صنفی کشور پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، علی جعفریان در نشست خبری برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی ایران با اشاره به اینکه ثبت نام نامزدها از فردا 14 خرداد بدون توجه به روزهای تعطیل تا 7 روز بعد انجام می‌پذیرد، اظهار داشت: در شهر تهران محل ثبت نام در محل موزه تاریخ ملی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است که باید افراد با همراه داشتن مدارک هویتی، 6 عکس و مهر نظام پزشکی حضور یابند.

رئیس هئیت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ درباره نوع برگزاری این دوره از انتخابات نیز عنوان کرد: تاکنون تصمیم بر برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی بوده است ولی ثبت نام به صورت سنتی و کاغذی است.

جعفریان درباره میزان حضور کمررنگ پزشکان در انتخابات نظام پزشکی توضیح داد: متاسفانه این حضور کم رنگ پزشکان در انتخابات خودشان در دوره‌های گذشته نیز داشتیم و در دوره قبلی نیز حضور پزشکان آنچنان پُررنگ نبود، بطوریکه در دوره ششم این انتخابات از 35 هزار پزشک در تهران فقط سه هزار نفر شرکت کردند که آمار 11 درصدی مشارکت را نشان می‌دهد، ولی اگر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود احتمالاً حضور پزشکان بیشتر خواهد شد.

وی بیان داشت: بنابراین هر چه تعداد پزشکان بیشتر در این انتخابات شرکت کنند منتخبین بهتر می‌توانند براساس قوانین از مردم و جامعه پزشکی دفاع کنند، زیرا نظام پزشکی تنها صنفی در کشور است که مسئول دفاع از حقوق از مردم نیز است یعنی برخلاف صنف‌های دیگر، منتخبین نظام پزشکی طبق قانون باید اول از منافع بیمار دفاع کنند و در مرحله چهارم از منافع پزشکان دفاع است.

جعفریان درباره تعداد منتخبین هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی نیز عنوان کرد: طبق قانون، در شهرهای بالای 500 پزشک هستند، 11 نفر از گروه پزشکی، دو نفر از گروه دندانپزشکی، دو نفر از گروه داروسازی، یک نفر از گروه آزمایشگاهی و یک نفر نیز از گروه لیسانسیه دارای پروانه نظام پزشکی به عنوان منتخبین هئیت مدیره های نظام پزشکی انتخاب می شوند.

وی با تشریح شرایط نامزدها از جمله تابعیت ایران، نداشتن پرونده فساد اخلاقی و مالی، دارای حُسن شهرت، تابعیت دین اسلام و قانون اساسی کشور (شرایط اقلیت‌ها نیز طبق قوانین کشور است)، سه سال عضویت در نظام پزشکی و عدم عضویت در هئیت نظارت انتخابات است، خاطرنشان کرد: همچنین در شهرستانهای تهران نیز انتخابات نظام پزشکی به صورت جداگانه برگزار می شود.