تاریخ : 1396,چهارشنبه 17 خرداد01:53
کد خبر : 237431 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

محمد صادقی نوشت:

نامه دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شیراز به رئیس صداوسیما

جملاتی از قبیل اینکه شغل اول شیرازیها استراحت است و یا استفاده از شعر حافظ برای توهین به مردم شیراز و تاکید بر تنبلی شیرازیها هرگز درخور شان مردم شیرازو مردم هیچ استان و شهری در جهان نیست ،هنر متعهد و مقدس می تواند در جای خود نوید بخش امید ،نشاط ،کار و تلاش باشد .

خبرنامه دانشجویان ایران: جملاتی از قبیل اینکه شغل اول شیرازیها استراحت است و یا استفاده از شعر حافظ برای توهین به مردم شیراز و تاکید بر تنبلی شیرازیها هرگز درخور شان مردم شیرازو مردم هیچ استان و شهری در جهان نیست ،هنر متعهد و مقدس می تواند در جای خود نوید بخش امید ،نشاط ،کار و تلاش باشد .

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد صادقی در واکنش به عملکرد صدا و سیما در قبال مردم شریف شیراز نوشت:

ریاست محترم سازمان صدا و سیما
جناب آقای دکتر عسگری

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات جنابعالی و همکاران محترم در مجموعه بزرگ صدا وسیما

در یکی از قسمت های برنامه خندوانه به نام خنداننده شو اتفاقاتی افتاد و حرف هایی زده شد که شایسته یک برنامه تلویزیونی نبوده است.

شادی و نشاط از ملزومات زندگی امروزی است که با ماشین و ابزار آلات پیوند خورده است اما " هدف، وسیله را توجیه نمی کند. "

همواره در گذشته بدلیل بیتوجهی و غفلت دست اندر کاران در صدا و سیما تولید و پخش برخی  معدود برنامه ها، موجب اهانت به اقوام و اهالی برخی استانها و شهرستانهای کشور گردیده است .هیچکس و تحت هر عنوانی حتی به بهانه طنز مجازنیست به هموطنان در هر شهر و استان و هر قومیتی اهانت نماید و قطعا ناظرین محترم برنامه ها باید به این مهم توجه داشته باشند.

در برنامه خندوانه دوشنبه شب با اجرای یک کارآموز  غیر حرفه ای ،توهین هایی به شیراز و شیرازیها گردید که متاسفانه این اقدام  مسبوق به سابقه است .جملاتی از قبیل اینکه شغل اول شیرازیها استراحت است و یا استفاده از شعر حافظ برای توهین به مردم شیراز و تاکید بر تنبلی شیرازیها هرگز درخور شان مردم شیرازو مردم هیچ استان و شهری در جهان نیست ،هنر متعهد و مقدس می تواند در جای خود نوید بخش امید ،نشاط ،کار و تلاش باشد .

هموطنان عزیز در سراسر کشور و حتی جهانیان به شیراز جنت طراز ارادت و دلبستگی دارند ،شیراز خال رخ هفت کشور است ،شیراز دارالعلم ایران مهد فرهنگ و هنر و ادب است .کلان شهر شیراز مجموعه ای عظیم از تلاش انسانهای سخت کوش و مومن است .

شیراز سومین حرم اهل بیت علیهماالسلام ،شهر ملا صدرا و بسیاری از مفاخر ایران و جهان اسلام است، شیراز و استان فارس 15000شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است .مردم با فرهنگ و متعهد به نظام و انقلاب اسلامی هستند هرگز بخاطر رفتار یک جوان خام و بی تجربه که غفلتا برای کسب نام و فاقد هنر حرفه ای برای خنداندن دیگران به مسخره کردن جمعیت میلیونی بخش بزرگی از کشور اقدام کرده است هرگز به راههای غیر قانونی اعتراض دست نخواهند زد اما صراحتا و مشخصا خواهان عذرخواهی شخص رییس سازمان صدا و سیما و عوامل برنامه خندوانه از هموطنان هستیم .

محمد صادقی
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز


کد خبرنگار : 42