تاریخ : 1396,جمعه 19 خرداد23:17
کد خبر : 237660 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نظر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی درباره آتش به اختیاری دانشجویان

همه کسانی که در جلسه دانشجویان با رهبر انقلاب حضور داشتند و با روحیه ایشان آشنا هستند می دانند این واژه رهبری"آتش به اختیار" هرگز به معنی هرج و مرج و یا نادیده گرفتن جایگاههای رسمی و قانونی کشور نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: همه کسانی که در جلسه دانشجویان با رهبر انقلاب حضور داشتند و با  روحیه ایشان آشنا هستند می دانند این واژه رهبری"آتش به اختیار" هرگز به معنی هرج و مرج و یا نادیده گرفتن جایگاههای رسمی و قانونی کشور نیست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، متین منتظمی نوشت: دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب و بیانات ایشان در این دیدار مانند همیشه راهگشای دانشجویان بود و عزم آنها را برای حرکت در مسیر انقلاب بیش از بیش جزم تر کرد.
بیانات رهبر انقلاب در این دیدار امسال صریح تر از هر زمان دیگری بود به طوری که برخی از دشمنان نظام و انقلاب و دوستان آنها در داخل مانند هر زمان دیگری ازاین صراحت لهجه سوءاستفاده کردند و تحلیل های ناقص خود را در این را بطه ارائه می دهند.
رهبر انقلاب در این دیدار در پاسخ به انتقادات دانشجویان نسبت به عملکرد برخی دستگاهها از واژه آتش به اختیار استفاده کردند که برخی به عمد این سخن رهبری را به هرج و مرج طلبی و بی توجهی به دستگاههای قانونی تفسیر می‌کنند.
همه کسانی که در جلسه دانشجویان با رهبر انقلاب حضور داشتند و با  روحیه ایشان آشنا هستند می دانند این واژه رهبری"آتش به اختیار" هرگز به معنی هرج و مرج و یا نادیده گرفتن جایگاههای رسمی و قانونی کشور نیست.
دانشجویان نظر رهبری را درباره قانون به خوبی می دانند؛ زیرا در بسیاری از همین دیدارها از زبان ایشان گلایه هایی نسبت به عملکرد در برخی مقاطع و احیانا برخی رفتارهای و عملکردهای خارج از چارچوب قانون را شنیده اند.
منظور از آتش به اختیار که رهبرانقلاب به کار بردن این است که به قدری  کار در جمهوری اسلامی ایران بر زمین مانده که جوان انقلابی نباید منتظر حل و برطرف کردن آنها از سوی نهادها، دستگاهها و بخشنامه ها باشد. یعنی اینکه جوان انقلابی نباید فقط گلایه کند و کار دیگری انجام ندهد.
در واقعیت جامعه می بینیم بسیاری از نهادها با کارهای انباشته شده انجام نشده و بروکراسی های غیر قابل باوری مواجه هستند که پیگیری آنها زمان زیادی می برد لذا دانشجویان انقلابی کشور باید علاوه بر انتقادات خود گوشه ای از کار را گرفته و وارد میدان عمل شوند این وارد عمل شدن هم زمانی است که مسئولان و نهاد های ذیربط یا ندانند و نتوانند کاری را انجام دهند
شاید برخی دستگاهها اولویت های دیگری برای خود در نظر گرفته باشند که اینجا دانشجوی جوان انقلابی می تواند آتش به اختیار اقدامات به زمین مانده را به دست گیرد و اولویتهای انقلاب را پیگیری کند.
سخنان رهبری در این دیدار به دانشجویان اعتماد به نفس دوباره بخشید. قطعا جوان مومن انقلابی هیچ وقت اجازه هزینه سازی برای نظام را به خود نمی دهد زیرا هدف خود را اعتلای انقلاب اسلامی قرار داده و  به همین دلیل آتش به اختیار  بودن حکم می کند در راستای انقلاب اسلامی کارهای به زمین مانده نظام را دنبال کند.