تاریخ : 1396,شنبه 27 خرداد19:52
کد خبر : 238393 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

انهدام باند جاعلان مدرک تحصیلی

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری باند ۳ نفره جاعلان مدرک تحصیلی در زاهدان خبر داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری باند ۳ نفره جاعلان مدرک تحصیلی در زاهدان خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به‌نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، سرهنگ ابراهیم ملاشاهی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از نهادهای دولتی مبنی بر اینکه فردی با در دست داشتن گواهی موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی درخواست تایید اصالت مدرک مذکور را داشته و در بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه مشخص شد مدرک مذکور جعلی و فاقد اصالت است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند متهم بدون اینکه در جلسات کلاس‌های درسی و امتحانات شرکت کند از طریق آشنایی با یک جاعل مدرک تحصیلی در قبال پرداخت وجه نقد مدرک جعلی پیش دانشگاهی را تحویل گرفته و جهت تأیید گواهی موقت به یکی از نهادهای دولتی مراجعه کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: ماموران پس از تحقیقات تکمیلی از متهم و انجام کار فنی و اطلاعاتی باند 3 نفره جاعل مدرک تحصیلی را شناسایی و اعضای آن را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: متهمان پس از روبه رو شدن با ادله و مستندات کافی به دریافت مبلغ 120 میلیون ریال جهت جعل مدرک تحصیلی برای 5 نفر اعتراف کرده که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.