تاریخ : 1396,سه شنبه 30 خرداد16:50
کد خبر : 238691 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مشکلات آموزش «مهارت» به 600 هزار دانش‌آموز

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سالانه نزدیک به 600 هزار دانش‌آموز باید دوره مهارت‌آموزی را بگذارنند که نیازمند نیروی انسانی است و این موضوع از عهده آموزش و پرورش خارج است.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سالانه نزدیک به 600 هزار دانش‌آموز باید دوره مهارت‌آموزی را بگذارنند که نیازمند نیروی انسانی است و این موضوع از عهده آموزش و پرورش خارج است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی زرافشان درخصوص «آموزش مهارت به دانش‌آموزان متوسطه»، اظهار داشت: این یکی از احکام برنامه پنجم است و در سال 67 در قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش نیز عین این عبارات آمده است اما اجرای آن نیاز به الزاماتی است که فراهم نیست.

وی ادامه داد: ابتدا منابع مالی می‌خواهد؛ چرا که سالانه نزدیک 600 هزار دانش‌آموز باید دوره مهارت‌آموزی را بگذرانند که نیازمند نیروی انسانی است و این موضوع از عهده آموزش و پرورش خارج است.

زرافشان یادآور شد: در حال حاضر در برخی استان‌ها به شکل داوطلبانه این کار انجام می‌شود که می‌توان به استان سمنان اشاره کرد؛ البته کارهای کارشناسی آن را انجام داده‌ایم و برای نمونه اینکه مهارت چیست و چه مهارتی تأیید شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: لیست مهارت‌ها را مشخص کردیم و برآورد مالی انجام شده است و اینکه دانش‌آموزان ملزم شوند این دوره را طی کنند، باید شورای عالی آموزش و پرورش آن را مصوب می‌کرد تا جنبه اجبار پیدا کند که آن را به شورای عالی داده‌ایم.

وی تصریح کرد: به دلیل عدم امکانات مانند کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، شرایط فراهم نیست؛ در حال حاضر کل شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش 700 هزار دانش‌آموز در 2 سال تحصیلی دارد.