تاریخ : 1396,شنبه 03 تير22:51
کد خبر : 239082 - سرویس خبری : دریافت برنامه

با اپلیکیشن «هواشناس»؛

هواشناسی دقیق روی گوشی شما +دانلود

اپلیکیشن‌ها و ویجت‌های زیادی برای هواشناسی منتشر شده است و هر کاربر برحسب علاقه و سلیقه‌اش و البته سیستم‌عامل اسمارت‌فون‌اش از یک برنامه استفاده می‌کند. در ایران چندین اپلیکیشن بسیار خوب پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا روی اندروید نوشته شده که اپلیکیشن «هواشناس» یکی از بهترین‌ها است.

خبرنامه دانشجویان ایران: اپلیکیشن‌ها و ویجت‌های زیادی برای هواشناسی منتشر شده است و هر کاربر برحسب علاقه و سلیقه‌اش و البته سیستم‌عامل اسمارت‌فون‌اش از یک برنامه استفاده می‌کند. در ایران چندین اپلیکیشن بسیار خوب پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا روی اندروید نوشته شده که اپلیکیشن «هواشناس» یکی از بهترین‌ها است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ابتدا باید اشاره کنیم برنامه هواشناس از روی کافه‌بازار بیش از ۲۰۰ هزار بار دانلود شده است که برای یک اپلیکیشن ایرانی و فارسی موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. این اپلیکیشن در چندین جشنواره وب و مسابقات اپلیکیشنی به عنوان نرم‌افزار برتر انتخاب شده و جوایزی دریافت کرده است.

هواشناس با استفاده از ۱۸ منبع معتبر و رسمی هواشناسی در ایران و دنیا سعی می‌کند داده‌های خود را جمع‌آوری کرده و با یکدیگر ترکیب کند و نتایجی بسیار دقیق به کاربران نشان بدهد.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان وضعیت هواشناسی تمامی استان‌ها و شهرستان‌های ایران را به طور دقیق مشاهده کرد و نیازی به اینترنت برای به‌روزرسانی این نرم‌افزار نیست. البته، تمام شهرها و کشورهای جهان نیز پشتیبانی می‌شوند. گزارش‌های هواشناسی به صورت ساعتی و لحظه‌ای هستند و می‌تواند وضعیت آب‌وهوایی تا ۶۰ سال آینده را نیز پیش‌بینی کند.

با استفاده از پیامک می‌تواند تغییر وضعیت آب‌وهوایی را یک ساعت قبل از وقوع به کاربر هشدار بدهد و وضعیت هواشناسی روز آینده را نیز در انتهای شب به کاربران پیامک کند. این اپلیکیشن اطلاعاتی مانند میزان رطوبت، سرعت باد، احتمال بارش باران و نظایر این‌ها را نیز نمایش می‌دهد. البته، استفاده از برخی از این سرویس‌ها همراه با پرداخت هزینه است.

رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده است و همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، سریعا اطلاعات لازم برای آگاهی از وضعیت آب‌وهوایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید چندین شهر و کشور را انتخاب و همز‌مان وضعیت آن‌ها را گزارش‌گیری کنید. برخی از اپلیکیشن‌ها بیش از حد شلوغ و مملو از اطلاعات فنی یا ابزارهای مختلف هستند که کارکرد اصلی خود را از دست می‌دهند ولی اپلیکیشن هواشناس روی موضوع اصلی خود یعنی گزارش وضعیت آب‌وهوای شهر و کشور انتخاب شده تمرکز دارد.

اپلیکیشن هواشناس علاوه بر هواشناسی به ابزارهایی مانند تقویم هجری شمسی و تاریخ نیز مجهز است و می‌تواند به عنوان ویجت روی اندروید و در بخش آگاه‌سازی بنشینند. این اپلیکیشن جذاب و رایگان را از روی لینک زیر برای اندروید دانلود کنید:

 


کد خبرنگار : 15