تاریخ : 1396,یکشنبه 18 تير20:54
کد خبر : 240362 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

درخشش دومیدانی ایران در آسیا

فدراسیون جهانی دو و میدانی در گزارشی از عملکرد ورزشکاران ایرانی و رکورد شکنی آنها در آسیا تمجید کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: فدراسیون جهانی دو و میدانی در گزارشی از عملکرد ورزشکاران ایرانی و رکورد شکنی آنها در آسیا تمجید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از "ورزش سه"، در این گزارش آمده : حسن تفتیان با شکست اوگونُده، نخستین مدال طلای دو 100 متر قهرمانی آسیا را برای ایران کسب نمود. اگر هوای گرم روز اول مسابقات باعث ثبت رکوردهای پایین تر از میانگین ورزشکاران دوومیدانی حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا شده بود، باران سیل آسای روز دوم مسابقات باعث افت شدید این رکوردها شد. بارش شدید باران 45 دقیقه بعد از آغاز مسابقات عصر، باعث تبدیل شدن پیست مسابقات و دایره های پرتاب به دریاچه های کوچک شد و مسابقات با تاخیر انجام شد. بارش باران و دو خطای استارت، مسابقات صدمتر نهایی را دچار وقفه کرد. حسن تفتیان رکوردار 100 متر ایران (10.04)، توانست تنها با 0.01 ثانیه اختلاف و زودتر از رکوردار آسیا در این رشته، فمی اوگونُده؛ با زمان 10.25 از خط پایان مسابقات بگذرد و اولین طلای ایران را در این رشته کسب کند.

پال سینگ هندی، نفر اول رنکینگ آسیا با رکورد 20.40 متر در سال 2017، تنها با اختلاف سه سانتی‌متر، در رشته پرتاب وزنه، مدال طلا را از دست داد و ورزشکار ناکام روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا در هند بود. علی ثمری در دومین و تنها پرتاب صحیح خود با رکورد 19.80 متر اولین طلای مسابقات قهرمانی آسیا را در این رشته برای ایران به ارمغان آورد. پال سینگ در پرتاب سوم خود بهترین عملکرد را داشت و با رکورد 19.77 به مقام نایب‌قهرمانی رسید.

حدادی پنجمین طلای خود را از مسابقات هند به دست آورد

احسان حدادی، ورزشکار ایرانی و نایب قهرمان المپیک لندن، پنجمین قهرمانی خود را در رشته پرتاب دیسک جشن گرفت و با طلای خود روز اول مسابقات را پررنگ نمود. رکورددار 32 ساله رشته پرتاب دیسک، 4 قهرمانی پیشین خود را در این رشته در سال های 2005 تا 2011 به دست آورده و بعد از عدم حضور در مسابقات سال 2013 پونای هند، دو سال بعد در شهر ووآن چین با سه خطای متوالی از مسابقات حذف شده و حالا در سال 2017 برای اصلاح عملکردش در دوره قبل مسابقات؛ به اودیشا آمده بود. پرتاب اول احسان در ورزشگاه کالینگا با رکورد61.67 متر نوید قهرمانی را برای او به همراه داشت چرا که سایر ورزشکاران امیدی به داشتن پرتاب بالای 61 متر نداشتند. او در پرتاب ششم و با رکورد 64.54 متر بهترین عملکرد این فصل خود را به جا گذاشت و قهرمان مسابقات شد. هر چند ویکاس گوودا ورزشکار هندی و قهرمان سال‌های 2013 و 2015 مسابقات قهرمانی آسیا هم در این مسابقات حضور داشت که به رکوردی بهتر از 60.81  دست پیدا نکرد. این فینالیست مسابقات جهانی و المپیک که به تازگی از مصدومیت رهایی یافته، بعد از یک ورزشکار اهل مالزی به نام مهد عرفان شمس الدین، با 15 سانتی متر کمتر صاحب گردن آویز برنز شد.