تاریخ : 1396,دوشنبه 02 مرداد15:55
کد خبر : 241690 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جدیدترین ابتکار اسرائیلی‌ها در نسل کشی

این موضوع سبب شده است شبکه «روسیا الیوم» و پایگاه آمریکایی «کاربونایتد» ضمن انتقاد از این موضوع، این گزارش‌ها را تایید و اعلام کنند که اسرائیلی‌ها به هر کدام از گردشگران علاقه‌مند برای انجام این کار، 115 دلار در قبال کشتن هر فلسطینی در این اردوگاه‌های تخیلی پرداخت می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: رژیم صهیونیستی در جدید‌ترین اقدام ضدبشری از روشی جدید رونمایی کرده‌ است که ضروری است افکار عمومی در سطح بین‌المللی نسبت به آن حساسیت پیدا کند. رژیم صهیونیستی از گردشگران خارجی خواسته در قبال کشتن هر فلسطینی در تورهای گردشگری خود ۱۱۵ دلار جایزه دریافت کنند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فرهیختگان، چند سالی است که به دلیل استفاده داعش از روش‌های بی‌بدیل و ابتکاری تروریستی، اسرائیل توانسته خود را از متن اتهامات دور کند، اما حالا که این اسرائیلی‌ها هستند که روی داعش را در این خصوص سفید کرده‌اند. نزدیک به یک‌صد سالی که از تاسیس نامشروع رژیم اشغالگر قدس می‌گذرد، روایت یک‌صد سال و در هر حال 365 روز جنایت و استفاده از روش‌های دهشت‌آور برای از بین بردن فلسطینی‌ها در کارنامه این رژیم بوده است. از کشتن مادر باردار گرفته تا از بین بردن کودک شیرخوار. از آموزش به کودکان برای نوع کشتن مردم فلسطین گرفته تا روش‌هایی شبیه به غرق مصنوعی، شوک الکتریکی، استفاده از سلاح‌های بیولوژیک(خصوصا در غزه) تا کشتار دسته‌جمعی. از نسل‌کشی گرفته تا جنایت جنگی و سلب تمام موازین حقوق‌بشر و بشردوستانه بین‌المللی. حالا در جدید‌ترین اقدام ضدبشری از روشی جدید رونمایی کرده‌اند که ضروری است افکار عمومی در سطح بین‌المللی نسبت به آن حساسیت پیدا کند. رژیم صهیونیستی از گردشگران خارجی خواسته در قبال کشتن هر فلسطینی در تورهای گردشگری خود ۱۱۵ دلار جایزه دریافت کنند.

برخی تورهای گردشگری صهیونیستی در سال‌های اخیر اردوگاه‌های تخیلی برای به اصطلاح «مبارزه با تروریسم» در سراسر فلسطین اشغالی برپا کرده‌اند که در آنها به گردشگران خارجی فرصت شبیه‌سازی عملیات‌های قتل «تروریست ها»؛ آن هم در لباس فلسطینیان را می‌دهند. این جنایت که برای صهیونیست‌ها و تورهای گردشگری آنها تبدیل به تفریح و محل درآمد شده است، یک بار دیگر ارتکاب جرایم سازمان یافته توسط این رژیم علیه مردم فلسطین را بازنمایی می‌کند.

این موضوع سبب شده است شبکه «روسیا الیوم» و پایگاه آمریکایی «کاربونایتد» ضمن انتقاد از این موضوع، این گزارش‌ها را تایید و اعلام کنند که اسرائیلی‌ها به هر کدام از گردشگران علاقه‌مند برای انجام این کار، 115 دلار در قبال کشتن هر فلسطینی در این اردوگاه‌های تخیلی پرداخت می‌کند.

این اردوگاه‌ها به گردشگران خارجی اجازه انجام آموزش‌های مشابه آموزش‌های ارتش صهیونیستی و حضور در موقعیت‌های شبیه‌سازی شده‌ای مانند انفجار در بازار قدس و حملات با استفاده از سلاح سرد را می‌دهد.

پایگاه آمریکایی کاربونایتد درباره این کار می‌گوید که هرکدام از گردشگران خارجی به مدت دو ساعت در این اردوگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و این کار در واقع ترکیبی از تبلیغات صریح و سرگرمی شبیه به یک بیماری است و به گردشگران خارجی اجازه چشیدن تجارب ارتش صهیونیستی را می‌دهد.

«کالیبر 3» در شهرک «گوش آتزیون» در کرانه باختری یکی از این اردوگاه‌هایی است که با استقبال گسترده مواجه شده است. «شارون گات» از افسران سابق ارتش صهیونیستی این اردوگاه را در سال 2003 راه‌اندازی کرد و پس از آن اردوگاه‌های دیگری هم در نقاط دیگر فلسطین اشغالی راه‌اندازی شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که این اردوگاه‌ها در سال‌های اخیر کاری جز ترویج احساسات «ضد فلسطینی» نمی‌کنند و این کار هم با استقبال گسترده گردشگران خارجی و به‌ویژه آرژانتینی، فرانسوی، ایتالیایی، روسی، چینی و حتی آنهایی که به سفرهای کاری یا «حج دینی» می‌آیند، مواجه شده است.

گردشگران خارجی در جریان این تمرین‌ها از سلاح‌های واقعی استفاده می‌کنند و افسران و نظامیان بازنشسته ارتش صهیونیستی آنها را در اردوگاه‌ها آموزش می‌دهند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در بخشی از این گزارش‌ها تصاویری نشان داده شده است که نشان می‌دهد، آدمک‌هایی که گردشگران به سمت آنها تیراندازی می‌کنند، تصاویر فلسطینیان روی آنها نصب شده است.

پایگاه آمریکایی خاطرنشان کرده است که صهیونیست‌ها در حالی این اردوگاه‌ها را برپا کرده‌اند که فلسطینیان در معرض فجیع‌ترین و وحشیانه‌ترین حملات رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند. در این اردوگاه‌ها، علاوه‌بر برنامه‌های سرگرمی که برای گردشگران خارجی ترتیب داده شده، آموزش‌هایی هم برای عناصر نیروهای امنیتی در نظر گرفته شده و علاوه‌بر آن تجهیزات نظامی و تیشرت‌های ویژه و برخی کالاهای دیگر هم به فروش می‌رسد. در برخی از این اردوگاه‌ها هم اردوهای تابستانی سه ماهه برای نوجوانان برگزار می‌شود که در قالب آنها آموزش‌ها و درس‌هایی درباره صهیونیسم و مهارت‌هایی برای حفظ بقا به آنها یاد داده می‌شود.

جنایات صهیونیست‌ها قطعا به این امر سازماندهی شده خلاصه نمی‌شود و این رژیم ثابت کرده که همیشه در ابتکار و استفاده از روش‌های جدید برای از بین بردن فلسطینی‌ها یا ایجاد نفرت نسبت به شهروندان فلسطینی اهتمام ورزیده  و از هیچ تلاشی نیز فروگذار نمی‌شود، موضوع اساسی این است که توجه رسانه‌ها و محافل حقوق بشری بین‌المللی نسبت به این جرایم سازمان یافته جلب شده و عناصر بازدارنده این جرایم سازمان یافته را به حداقل ممکن برسانند؛ موضوعی که دست‌کم در شرایط فعلی که بسیاری از مجامع بین‌المللی حقوق بشری تحت انقیاد شبکه سرمایه‌داری بین‌المللی است، محقق نشده و به نظر هم می‌رسد چشم‌انداز توجه به این موضوع روشن نباشد.

انتقاد تند رئیس‌جمهوری آلمان از اردوغان
رئیس‌جمهور آلمان می‌گوید که اردوغان بسیاری از یاران قدیمی دولت خود را تحت تعقیب قرار داده و زندانی کرده است.

فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهوری آلمان در گفت‌وگو با تلویزیون این کشور سیاست‌های همتای ترک خود را «غیرعادی و غیردیپلماتیک» خواند. در مقابل رجب‌طیب اردوغان دخالت در امور داخلی ترکیه را ممنوع اعلام کرد.

اشتاین‌مایر در گفت‌وگوی ویژه شبکه تلویزیونی «زد دی ‌‌اف» آلمان شرکت داشت، رجب‌طیب اردوغان، همتای ترک خود را متهم کرد که «بسیاری از کسانی را که در دولت با او و حزبش همکاری می‌کردند در سال‌های اخیر تحت تعقیب قرار داده، دستگیر کرده و به زندان انداخته و دهان‌شان را بسته است.» او تصریح کرد: «ما نمی‌توانیم این را بپذیریم.»

رئیس‌جمهور آلمان همچنین تاکید کرد که «موضع‌گیری روشن و صریح» در قبال این اقدامات لازمه «عزت نفس» کشور آلمان است.

اشتاین‌مایر در این گفت‌وگو همچنین از نامه زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان خطاب به ترک‌های مقیم آلمان قدردانی و آن را یک اقدام خوب و به‌موقع توصیف کرد.

زیگمار گابریل، سیاستمدار حزب سوسیال‌دموکرات آلمان در این نامه که در روزنامه «‌بیلد» به زبان‌های آلمانی و ترکی منتشر شد خطاب به ترک‌های ساکن آلمان نوشت: «صرف‌نظر از اینکه روابط میان ترکیه و آلمان تا چه حد دشوار باشد برای ما روشن است که شما، مردم ترک‌تبار در آلمان به ما تعلق دارید، چه گذرنامه آلمانی داشته یا نداشته باشید.»