تاریخ : 1396,پنجشنبه 23 شهريور16:17
کد خبر : 245410 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

افول سازمان حمایت از مصرف کنندگان

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید به بازگشت سازمان حمایت مصرف کنندگان به دوران اوج گفت: باید اجحاف در فروش،گرانفروشی،عدم صدور فاکتور و عدم شفافیت قیمت کالا توسط مردم رصد شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد شریعتمداری در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در شرایط فعلی کشور ماموریت خطیری را به خصوص در زمینه رصد و نظارت بر گران فروشی ها بر عهده دارد.

وی با تاکید بر این‌که باید مذاکرات فعالان اقتصادی در حوزه شبکه های صنفی و استفاده از شبکه های مردمی در زمینه نظارت بر بازار در دستور کار  این سازمان باشد، افزود: مردم باید بر حقوق مصرف کنندگان نظارت کنند که این موضوع باید به عنوان یک تکلیف اجتماعی فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به این‌که باید اجحاف در فروش، گران فروشی، عدم صدور فاکتور و عدم شفافیت در قیمت کالا از سوی مردم رصد شود، تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به‌عنوان تنها سازمان تخصصی کنترل و بررسی  قیمت است، دوران ظهور و افولی را در سالیان متوالی سپری کرده که باید به نقطه اوج خود بازگردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که استفاده از روش های نوین متناسب با نوع فعالیت‌ها برای گویاتر و پویاتر شدن گزارش های تدوین شده سازمان حمایت ضروری است، اظهار کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید در حوزه های کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی تفاهم نامه های همکاری منعقد کند.

شریعتمداری مردمی سازی نظارت و به کارگیری روش های نوین را از جمله  فاکتورهای موفقیت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برشمرد و گفت: سازمان حمایت باید به عنوان مکمل نهادهای نظارتی تشکیل شده در وزارتخانه هایی مانند صنعت، معدن و تجارت عمل کند.

وی در ادامه از رشد 210 درصدی منابع سازمان حمایت در سال 95 خبر داد و افزود: موضوع IT زیر ساخت مهمی برای ادامه کار سازمان حمایت است که باید به عنوان یک کار پایه تقویت شود و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه باید همکاری کند.

وی همچنین از مصون سازی سازمان از مفاسد سطح کشور به عنوان انتظار و خواسته خود نام برد و گفت: این مسئله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منبع: تسنیم