تاریخ : 1396,جمعه 24 شهريور12:45
کد خبر : 245454 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

هفته آینده هفته پایانی شهریورماه است و دانشجویان به ثبت‌نام و انتخاب رشته در دانشگاه‌ها می‌پردازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، نتایج آزمون‌های مقاطع مختلف دانشگاه‌ها اعلام شده و هفته آینده ثبت‌نام‌ها و انتخاب رشته‌ها انجام می‌شود.

دانشجویان و مسؤولان دانشگاه در هفته گذشته نیز درگیر انتخاب رشته و ثبت‌نام بودند.

* انتصابات آموزش عالی
سید ضیاء هاشمی؛ سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی علیرضا عبداللهی نژاد را به سمت سرپرست اداره کل روابط عمومی این وزارت منصوب کرد.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی حبیب‌الله آراسته‌راد را به عنوان رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این دانشگاه منصوب کرد.

همچنین سید سجاد موسوی دبیر واحد امور مالی و پشتیبانی، سارا دهقانی دبیر واحد فرهنگی، صبا عبداللهی دبیر واحد خواهران، فاطمه مطلب قائم مقام واحد خواهران نیز انتخاب شدند.

* نخستین گردهمایی مدیران و اعضای هیات علمی گروه‌های معارف دانشگاه آزاد برگزار شد
نخستین گردهمایی مدیران و استادان گروه‌های معارف دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، از روز چهارشنبه هفته جاری به میزبانی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد.

* نتایج دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و غیرانتفاعی اعلام شد
اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دوره‌های کاردانی نظام‌جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی سال 1396 اعم از رشته‌هایی که پذیرش آنها با آزمون و یا با سوابق تحصیلی بوده است، اعلام شد.

داوطلبانی که در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون قرار گرفته‌اند باید با توجه به مندرجات اطلاعیه‌ای که در این زمینه به همراه اعلام نتایج منتشر شده است، ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی آموزشکده‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط و کسب اطلاع از برنامه زمانی و مدارک اعلام شده مربوط، در زمان مقرر برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند.

در صورت نبودن برنامه زمانی خاص در سایت دانشگاه، پذیرفته‌شدگان لازم است با توجه‌ به‌ نشانی مؤسسات مندرج در دفترچه ‌راهنمای‌ آزمون‌ فوق نسبت‌ به‌ شناسایی‌ مؤسسه محل‌ قبولی‌ خود اقدام و در یکی از روزهای شنبه 25 شهریورماه یا یکشنبه 26 شهریورماه با در دست ‌‌داشتن ‌‌مدارک‌‌ لازم‌، به‌ شرح‌ مندرج‌ در اطلاعیه‌ اعلام نتایج پذیرفـته‌شدگان برای‌ ثبت‌‌نام‌ به‌ موسسه محل‌ قبولی‌ خود مراجعه‌ کنند و عدم مراجعه به موقع پذیرفته شدگان برای ثبت نام به منزله انصراف از تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

* تصویب برنامه ده‌ ساله علوم و فناوری جهان اسلام
برنامه علوم و فناوری 10 ساله (2026-2016) جهان اسلام (OIC) در نخستین اجلاس علوم و فناوری سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در قزاقستان به تصویب رسید.

در این اجلاس عبدالحسین فریدون رئیس هیئت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی در نشست وزرای علوم، تحقیقات و فناوری سازمان همکاری اسلامی با اشاره به برخی از دستاوردهای علمی و فناوری کشورمان اظهار داشت: توجه به توسعه و بسط شبکه علمی بین کشورهای اسلامی برای تبادل قابلیت‌ها، تجربیات و دانش، همچنین شکل‌گیری مباحث و گفتگوهای علمی، تأکید بر تشکیل فن بازار بین‌المللی اسلامی و صندوق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر برای حمایت از نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزاری رویدادها و همایش‌ها در رشته‌ها و سطوح مختلف و ایجاد شرایط و تسهیلات لازم برای فرصت‌های مطالعاتی و حضور کوتاه مدت برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به توسعه علوم و فناوری کمک می‌کند.

مشاور وزیر علوم تشکیل پایگاه داده‌های دانشمندان جهان اسلام، امکانات پژوهشی و شبکه‌‌های آزمایشگاهی، ایجاد زیرساخت پایش علوم، فناوری و نوآوری کشورهای اسلامی، تشکیل گروه‌های کاری مشترک برای شناسایی، تعریف و آینده پژوهی مسائل و نیازها و چالش‌های اجتماعی مشترک کشورهای اسلامی، تهیه پیش‌نویس نقشه راه حوزه‌های علوم و فناوری با مساعی کشورهای اسلامی و تلاش در جهت تجاری‌سازی فناوری‌ها در کشورهای اسلامی که می‌تواند راه موثری در توسعه همکاری بین کشورهای در حال توسعه اسلامی باشد را از دیگر مواردی دانست که به توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی کمک می‌کند.

در این اجلاس که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان برگزار شد، سران و وزرای علوم بیش از 25 کشور اسلامی حضور داشتند.

* هزار دانشجو و فعال فرهنگی دانشگاه آزاد در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار تجمع کردند
هزار نفر از دانشجویان و فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد در پایان اردوی «شمیم بصیرت» این دانشگاه به صورت خودجوش در کنار مزار شهدای گمنام تجمع کرده و کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کردند.

دانشجویان با حضور در این تجمع با سردادن شعارهایی از مجامع حقوق بشری خواستند تا به داد مردم مسلمان میانمار برسند.

حجت‌الاسلام کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد هم ضمن حضور در این تجمع گفت: قتل عام کودکان، زنان و مردم مسلمان در میانمار دل هر انسانی را به درد می‌آورد و امروز همه وظیفه دارند برای توقف این جنایات هرکاری می‌توانند، انجام دهند.

وی افزود: مجامع بین المللی بجای اینکه مدافع حقوق مظلومان باشند در مقابل چنین جنایاتی سکوت کرده‌اند و تنها شاهد و نظاره‌گر این جنایت هستند.

کلانتری خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید همه توان خود را به کار گیرند تا مسلمانان میانمار بتوانند در امنیت و آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

تجمع‌کنندگان در پایان با انتشار قطعنامه‌ای اعتراض خود را به کشتار مسلمانان میانمار اعلام کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت آنها شدند.

* اعضای جدید شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی مشخص شدند
نتایج  انتخاب اعضای شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور اعلام شد و این افراد با کسب بیشترین آراء به عنوان اعضای جدید شورای مرکزی انتخاب شدند.

براین اساس، سید سعید نجیبی، محمد جواد معتمدی، محمد حسین صبوری، امین سردار آباری و صادقی اعضای شورای مرکزی شدند.

همچنین سید حسن موسوی فرد، فرهاد بیضایی و وحید اشتری اعضای شورای نظارت این تشکل دانشجویی شدند.

انتخاب دبیر پس از انتخاب دو عضو انتصابی توسط شورای مرکزی انجام خواهد گرفت.

* اعضای هیات داوران ششمین جشنواره نشریات بسیج دانشجویی «قلمه» معرفی شدند
امیر هوشنگ قلندری به عنوان دبیر هیات داوران، تقی دژاکام و احمد کارخانه اعضای هیات داوران ششمین جشنواره نشریات بسیج دانشجویی قلمه را تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس