تاریخ : 1396,یکشنبه 26 شهريور20:06
کد خبر : 245711 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

معرفی وزیر علوم به تعویق افتاد

سرپرست وزارت علوم: معرفی گزینه نهایی وزارت علوم پس از اتمام تعطیلات مجلس و بازگشت رئیس جمهور از سفر نیویورک مشخص خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ضیاء هاشمی در حاشیه بیست و یکمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر گفت: برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و تدابیر لازم برای این موضوع در دانشگاه ها ایجاد شده است.

وی افزود: انتخاب وزیر علوم موضوعی است که رئیس جمهور باید آن را اعلام کند.

هاشمی ادامه داد: تصمیم نهایی برای انتخاب گزینه وزارت علوم را رئیس جمهور اتخاد می‌کند و در وزارت علوم و دانشگاه‌ها افراد زیادی هستند که از نظر مدیریتی و تعهد غنای لازم برای تصدی وزارت علوم را دارند.

سرپرست وزارت علوم خاطرنشان کرد: هر فردی که ازسوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شود و رای بیاورد توسط جامعه دانشگاهی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس چه زمانی معرفی خواهد شد، اظهار داشت: طبق اظهار نظر رئیس جمهور در اوایل مهرماه احتمال رسیدن به جمع بندی برای گزینه احتمالی وزارت علوم وجود دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور امروز عازم نیویورک هستند و تعطیلات مجلس هفته آینده به اتمام می‌رسد بنابراین بعد از پایان یافتن تعطیلات مجلس و بازگشت رئیس جمهور از سفر نیویورک گزینه نهایی وزارت علوم برای معرفی به مجلس اعلام خواهد شد.

سرپرست وزارت علوم اظهار داشت: پیش بینی می‌شود اوایل مهرماه رئیس جمهور برای گزینه نهایی وزارت علوم به جمع بندی برسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال معرفی سرپرست فعلی وزارت علوم به عنوان گزینه پیشنهادی به مجلس وجود دارد نیز گفت: دنیا، دنیای احتمالات است.