تاریخ : 1396,دوشنبه 27 شهريور16:46
کد خبر : 245778 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رهبر: دستیابی به علم باعث تثبیت جمهوری اسلامی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد گفت: دشمن می‌خواهد ما را در پیشرفت علمی متوقف کند، چون می داند دستیابی ما به علم باعث تثبیت جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش هم اندیشی مخترعین، مبتکرین و اساتید برتر بسیج علمی کشور گفت: ما با تفکر بسیجی، درایت و علم در جنگ در مقابل تمام دنیا ایستادیم و پیروز شدیم، امروز هم سربازان مدافع حرم با این تفکر دنیا را به زانو درآورده است.

وی ادامه داد: توطئه‌های نظام سلطه همچنان پابرجاست و نظام سلطه با تفکر بسیجی که امام خمینی(ره) پایه ریزی کرد و رهبری بر آن تاکید دارند آرزوهایش را به گور خواهد برد.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: دشمن شناسی وظیفه یک سازمان بسیجی است، امروز نظام سلطه بدنبال انحصار طلبی علم و جلوگیری از پیشرفت علم در کشورهای جهان سوم و تحت سلطه است، دشمن در بحث هسته‌ای تلاش کرد تا به این علم دست پیدا نکنیم ولی با تفکر بسیجی توانستیم موفق شویم.

وی گفت: اگر ما در محرمانه ترین فناوری روز دنیا و فناوری‌های موشکی و دفاعی توانسته‌ایم از مرز دانش عبور کنیم آیا نمی توانیم در فناوری های دیگر چنین کاری انجام دهیم؟ دشمن می‌خواهد ما را در پیشرفت علمی متوقف کند، چون می داند دستیابی ما به علم باعث تثبیت جمهوری اسلامی ایران خواهد شد تا به امروز ما طراحی دشمن را شکست داده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی به تنهایی کافی نیست ما در تولید علم و مقاله پیشرفت خوبی داریم و در کنار آن باید برای تولید علم نافع و بهره گیری از آن برای تولید ثروت و حل مشکلات جامعه طراحی کنیم.

وی گفت: ما سرمایه انسانی و فیزیکی و ذخایر زیر زمینی خوبی داریم ولی نتوانسته‌ایم از آنها بهره بگیریم و آنها را مدیریت کنیم. علم نافع علمی است که بتواند مسائل جامعه را حل کرده و برای جامعه منفعت داشته باشد.
مردم از بسیج انتظار دارند که بتواند علم را به ثروت تبدیل کند، دانشگاه آزاد اسلامی هم به عنوان عضوی از این جمع می تواند در این عرصه همراه و هم پیمان بسیجیان کشور باشد.

فرهاد رهبر با تاکید بر اینکه امروز جمعیت دانشجویی ما رو به افول است، گفت: دانشگاه از نسل اول عبور کرده و امروز دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل علم به ثروت در حال برنامه‌ریزی است تا با تاسیس شرکت های دانش بنیان و حمایت از نخبگان به طرف تجاری سازی محصول برود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با بسیج علمی و فناوری همه مقدمات همکاری را فراهم کند، علم بدون ایمان ممکن است به یک عمل مخرب تبدیل شود باید در کنار علم به ایمان توجه شود.

فرهاد رهبر تفکر بسیجی را مدل مناسبی دانست که در دوران دفاع مقدس باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و گفت: ما در عرصه نظامی صاحب مدل شدیم، مدل با عنوان تفکر بسیجی همراه علم، عقل و عمل.

وی افزود: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران هست، دشمنی و کینه استکبار هم وجود دارد، ‌امروز تمامی تحولات منطقه، هدفش جمهوری اسلامی ایران است.