تاریخ : 1396,یکشنبه 23 مهر21:15
کد خبر : 247915 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

اجاره‌بهای خوابگاه‌ها عادلانه تغییر می‌کند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با دبیران شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی به لحاظ وسعت و کیفیت رتبه بندی شده اند، گفت: بر اساس این رتبه‌ها اجاره بهای خوابگاه‌ها عادلانه تغییر می‌کند و روش‌های مطلوبی برای پرداخت آن تعیین می‌شود تا پرداخت هزینه‌های سنگین بر دوش دانشجویان نباشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا؛ دکتر فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با دبیران شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی به لحاظ وسعت و کیفیت رتبه بندی شده اند، گفت: بر اساس این رتبه‌ها اجاره بهای خوابگاه‌ها عادلانه تغییر می‌کند و روش‌های مطلوبی برای پرداخت آن تعیین می‌شود تا پرداخت هزینه‌های سنگین بر دوش دانشجویان نباشد.

وی اضافه کرد: در هیچ جای دنیا آموزش عالی رایگان نیست؛ هر چند تامین اعتبارات مورد نیاز برای ارائه خدمات به دانشجویان دنبال می‌شود اما باید به سمت فضایی حرکت کنیم که از مشارکت دانشجویان نیز به صورت درست استفاده شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه در مجموعه‌های آموزشی تازه تاسیس به ویژگی‌ها مورد نیاز و استانداردها توجه شده است، گفت: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران مختلف در راستای تامین امکانات مورد نیاز دانشجویان استفاده کنیم.

همچنین کاظم احمدگل دبیر شورای صنفی دانشکده پزشکی در این نشست با اشاره به اینکه شوراهای صنفی باید به جایگاه‌های اصلی خود در دانشگاه‌های سراسر کشور برسند، اظهار کرد: بر اساس قانون باید ردیف بودجه‌ای برای امور رفاهی دانشجویان وجود داشته باشد تا با استفاده از این ردیف مشکلات رفاهی رفع شود.

وی اضافه کرد: موقعیت مکانی مجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم درگیر پراکندی است به همین علت برای تامین سرویس دانشجویان باید روزانه شاهد رفت و آمد گسترده اتوبوس‌ها باشیم؛ خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مشکلات مختلفی دارند که امیدواریم با نگاه ویژه مسؤولان این مشکلات رفع شود.

همچنین علی ابوترابی دبیر خوابگاه برادران امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه اکنون نزدیک به ۲۰۰ نفر در این خوابگاه حضور دارند، عنوان کرد: کمبود برخی از امکانات مورد نیاز در این خوابگاه به عنوان یکی از مشکلات اصلی دانشجویان مطرح است که امیدواریم با اختصاص بودجه ویژه بتوانیم شاهد ساختن خوابگاه جدید باشیم.

احمد گل از حضور ۴۷۰ دانشجوی متاهل در دانشگاه علوم پزشکی قم یاد کرد و گفت: ایجاد خوابگاه متاهلان نیز برای دانشجویان اهمیت بسیاری دارد؛ تسهیلات بانکی که برای دانشجویان بومی و غیربومی نیز اختصاص داده می‌شود باید متفاوت باشد چرا که دانشجویان غیربومی با هزینه‌های بیشتری روبرو هستند.

به گزارش مفدا، زهرا حیدریان دبیر شورای صنفی دانشکده بهداشت نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم باید برای اشتغال دانشجویان نیز برنامه ویژه داشته باشد تا علاوه بر اینکه آینده اشتغال دانشجویان تضمین می‌شود به اشتغال دانشجویان در زمان تحصیل نیز توجه شود.


کد خبرنگار : 41