تاریخ : 1396,سه شنبه 09 آبان19:34
کد خبر : 249159 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

امیرغفارمنش: روابط خانوادگی با گسترش فضای مجازی مختل شده است

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه با گسترش فضای مجازی در کشور روابط خانوادگی مختل شده است، گفت: فضای مجازی "خودمشغولی" بی‌ارزش است.

خبرنامه دانشجویان ایران: بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه با گسترش فضای مجازی در کشور روابط خانوادگی مختل شده است، گفت: فضای مجازی "خودمشغولی" بی‌ارزش است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امیر غفارمنش در گفت‌وگو با فارس درباره نحوه استفاده مردم از فضای مجازی اظهار کرد: اطلاعات و اخبار به‌سرعت در فضای مجازی پخش می‌شود و باید نحوه استفاده درست از فضای مجازی را یاد بگیریم.

وی با اشاره به اینکه کل زندگی ما را شبکه‌های مجازی احاطه کرده است، تصریح کرد: تلویزیون بخشی از زندگی ما را احاطه کرده است؛ تمام افراد خانواده به تلویزیون معطوف می‌شوند و ارتباط آن‌ها با یکدیگر قطع می‌شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه در مهمانی‌ها می‌بینیم که جای گفتن و پرسیدن و احوالپرسی همه سرشان داخل گوشی‌های خود است، اضافه کرد: مردم در فضای مجازی به آدم‌های آن‌سوی مرزها نزدیک، ولی از اطرافیان خود دور می‌شوند و از هم فاصله می‌گیرند.

غفارمنش با تأکید بر اینکه با گسترش فضای مجازی در کشور روابط خانوادگی به خاطر جذب بیش‌ از حد به این شبکه‌ مختل شده، تصریح کرد: تربیت فرزندان از دست خانواده‌ها خارج شده و فضای مجازی آدم‌ها را به خودمشغولی وادار کرده است.

وی با اشاره به اینکه دنیا ارزش زیادی به فضای مجازی می‌دهد و نباید این‌طور باشد، افزود: فضای مجازی به‌نوعی خودمشغولی بی‌هویت، بی‌مصرف و بی‌ارزش است و آدم‌ها در فضای مجازی ماسک به‌صورت دارند؛ خود را به‌ گونه‌ای جلوه می‌دهند و واقعیت چیز دیگری است.

این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با بیان اینکه در جامعه‌ای که تفریحات کم است، همه معتاد شبکه‌های مجازی می‌شوند، اضافه کرد: باید در این راستا برنامه‌ریزی شود و فضاهای تفریحی حقیقی برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی ایجاد شود.

غفارمنش با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها در دنیا برای تفریحات سالم، ورزش و شاد کردن مردم هزینه می‌کنند، تصریح کرد: ما کمتر در کشور شاهد تلاش شهرداری‌ها در این بخش‌ها هستیم.