تاریخ : 1396,پنجشنبه 11 آبان16:26
کد خبر : 249279 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

توضیحات زنگنه درباره آتش‌سوزی «رگ سفید»

وزیر نفت، سازماندهی و فرماندهی شکل گرفته برای مهار آتش چاه شماره 147 میدان رگ سفید را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم تلاش همکاران برای مهار آتش چاه هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از شانا، بیژن نامدارزنگنه، صبح امروز پس از نشست مشترک با متولیان اطفای حریق چاه 147 میدان رگ سفید اظهار کرد: نخست اظهار تاسف می‌کنم که 2 تن از همکاران عزیزمان در این حادثه جان عزیزشان را از دست دادند.

وی با بیان این که خوشبختانه با فداکاری همکاران شرکت ملی حفاری آسیب جانی در این اتفاق محدود شد، تصریح کرد: خوشبختانه کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری با جدیت و حرفه گری کار را دنبال کردند.

به گفته وزیر نفت، کار خاموش کردن چاه که در دنیا جزو کارهای «های‌تک» (High Tech) به شمار می‌آید هم‌اکنون در این منطقه در حال انجام است.

زنگنه با بیان این که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مهار آتش چاه شماره 147 رگ سفید از روی سطح و زیر زمین در حال انجام است، گفت: این اقدام‌ها به موازات هم انجام می‌شود.

وزیر نفت با تاکید بر این که سازماندهی و فرماندهی خوبی برای مهار آتش شکل گرفته است، اظهار امیدواری کرد: تلاش همکاران برای مهار آتش چاه هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

بر اساس این گزارش،  چاه شماره 147 رگ سفید ظهر یکشنبه (هفتم آبان‌) هنگام عملیات حفاری به دلیل فوران گاز، از کنترل خارج و سبب سوختن دکل 95 فتح شرکت ملی حفاری شد؛ در این حادثه متاسفانه، 2 نفر از کارکنان عملیاتی شرکت به نام‌های فرزاد ارزانی بیرگانی و محمد سلیمی چگینی جان باختند.

گفتنی است،  میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی‌بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (در شمال شرق)، رامشیر (در شمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (در جنوب غرب) محصور شده است.

به گزارش فارس، این میدان در سال 1330 شمسی کشف و تولید از آن از سال 1345 آغاز شد. بهره برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-1) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-2) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.