تاریخ : 1396,یکشنبه 21 آبان13:17
کد خبر : 249924 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

برگزیدگان دانشگاهی جشنواره ملی قرآن و عترت تقدیر می‌شوند

۱۶۳ دانشجو و استاد در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور در بخش‌های مختلف برگزیده و در آیین اختتامیه این جشنواره تقدیر می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، میزبانی سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور بر عهده وزارت بهداشت است و مرحله نهایی آن امسال از ششم تا هشتم آذرماه ۹۶ در حوزه هنری شهر تهران برگزار می‌شود.

از تعداد ۱۶۳ برگزیده سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور، ۱۲۰ نفر را دانشجویان و ۴۳ نفر را استادان تشکیل می‌دهند که در بخش‌های مختلف معارف قرآنی، آوایی، هنری، ادبی، فناوری و پژوهشی حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

در بخش معارف قرآنی ۳۰ برگزیده، بخش آوایی ۷۸ برگزیده، بخش هنری ۲۱ برگزیده، بخش ادبی ۱۲ برگزیده، بخش فناوری ۶ برگزیده و بخش پژوهشی ۱۶ برگزیده معرفی و در آیین اختتامیه جشنواره جوایز و لوح تقدیر خود را دریافت خواهند کرد.

امسال در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور برای نخستین بار استادان و اعضای هیات علمی سهمیه‌ای برای حضور در بخش‌های مختلف از جمله بخش معارف قرآنی، آوایی و پژوهشی دارند.

استادان در بخش‌های هنری، ادبی و فناوری این دوره از جشنواره حضور نداشتند و در این بخش‌ها در مجموع ۳۹ نفر از دانشجویان برگزیده و حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

امسال در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور، ۱ هزار و ۸ شرکت کننده در بخش‌های مختلف حضور داشتند که از این تعداد ۴۵۸ نفر دانشگاهیان زنان و ۵۵۰ نفر را مردان تشکیل دادند.

دانشجویان و اساتید شرکت کننده در جشنواره سی و دوم از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تابعه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دانشگاه‌های پیام نور، فنی حرفه‌ای، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم معارف و جهاد دانشگاهی هستند.

سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور امسال به دلیل تقارن هفته قرآن و عترت با مراسم اربعین، در آذرماه برگزار می‌شود.