تاریخ : 1396,دوشنبه 20 آذر14:11
کد خبر : 252408 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

در مورد باتری‌های یو پی اس چه می‌دانید؟

این امکان وجود دارد که مدارهای الکترونیکی که در درون مبدل ها هستند مشکلات زیادی را ایجاد کنند که می توانیم به ایجاد نویز در تلفن،تلویزیون ، رادیو و دیگر تجهیزات صوتی اشاره کرد. به وسیله مبدل های موج سینوسی این مشکلات می تواند به حداقل خود برسند .

اگر خط نیرو یا منبع تغذیه برق اصلی دچار افت شود موجب می شود تا مسیرهای روزانه دچار وقفه شود بخصوص در این دورهای جدید که به شکل وسیعی از تجهیزات الکتریکی استفاده می شود . این مسئله زمانی حادتر می شود که از کامپیوتر نیز استفاده می گردد و در زمان قطعی نیرو با از بین رفتن داده های ذخیره شده مواجه خواهیم شد . البته می توان بر روی کارکرد کامپیوتر نیز موثرباشد، و موجب ایجاد خسارت به شرکت و پرسنل آن خواهد شد . زمانی که داده های ذخیره نشده از بین می روند به معنای انرژی و اتلاف زمان و پول صرف شده می باشد.

اینورتر

"شرکت کیان صنعت ایرانیان با برند فای نت ارائه دهنده انواع یو پی اس و باتری یو پی اس درایران است."

در صورتی که تجهیزاتی محیا باشد که برای ذخیره داده ها به وسیله کاربر زمانی اندکی را پس از قطع منبع تغذیه بدهد ، شرایط ایده آل خوبی برقرار  می شود . در اصل می توان اینگونه گفت که باتری به عنوان یک وسیله جایگزین می باشد، در صورتی که بیشتر تجهیزها از ولتاژ های ACاستفاده می نمایند.

به همین جهت برای اینکه این مشکل برطرف شود از یک مبدل استفاده می گردد . به وسیله مدار مبدل تبدیل ولتاژ از dc به ac صورت خواهد گرفت که همان اینورتر می باشد ، تا در تجهیزهای الکتریکی ولتاژ acc مورد استفاده قرار بگیرد .ترکیب مبدل و باتری را می تواند واحدی از منبع تغذیه برق بدون وقفه دانست.

۱- سنکرون و Stand-alone:
این گونه مبدل ها به عنوان مبدل های موج سینوسی جامعی می باشند که عملکرد آنها در یک زمان به شکل سنکرون و Stand-alone می باشد. در وضعیت معمولی این مبدل ها از یک سمت می تواند به مجموعه ی بارخانگی متصل گردند و از سمت دیگر برای باطری قدرت و ژنراتور به صورت پشتیبان باشد.

زمانی که باتری در وضعیت شارژ می باشد، از باتری برق AC تامین می شود. اما در صورتی که باتری در وضعیت د شارژ قرار بگیرد ، مبدل به وسیله خطوط برق شبکه برق مورد قبول را تامین می نماید و به صورت همزمان باطری را شارژ می نماید. باید دقت داشته باشیم اگر به واسه منابع دیگری مانند PV باد و یا ژنراتور برق ابی باطری شارژش را تکمیل کرده باشد، مبدل قادر است به وظایف خود عمل کند و پشتیبانی بارهای حساس را انجام دهد.

در صورتی ژنراتور در وضعیت Stand by هم کار کند ، قارد است برقی که مورد نیاز بار است را تامین نماید. در این وضعیت مبدل و ژنراتور سنکرون می شوند.

شکل موج
برای انتخاب نوع مبدل عامل دیگری وجود دارد که شکل موج خروجی اینورتر است . به وسیله مبدل یکی از سه صورت موج اصلی زیر تولید می شود :
•    موج مربعی اصلاح شده
•    موج مربعی
•    موج سینوسی کامل

به صورت موج سینوسی برق شبکه سراسری تولید می گردد.

عموما مبدل های مربعی دارای پایین ترین قیمت و بیشترین راندمان هستند  و معمولا آنها فروخته نمی گردند.

"هم چنین این شرکت مرکز خرید و فروش یو پی اس apc و یو پی اس ترکیه ای را در اهداف خود جای داده و ارائه میکند."

۲- مبدل‌‌ های سنکرون :
کارکرد مبدل های سنکرون در اصل تبدیل نمودن برق DC به AC است که برای تغذیه به شبکه می باشد . یک سیستم قدرت با این گونه مبدل از شبکه سراسری برق برای ذخیره انرژِی به جای باتری استفاده می نماید.

در زمان تابش خورشید به واسطه PV برق تولیدی تامین می شود .  در صورتی که به واسطه PV ها برق زیادتری تولید گردد، این برق اضافی به شرکت برق فروخته خواهد شد و اگر برقی که از PVها تولید می شود از میزان نیاز پایین و کمتر باشد به عنوان مابه تفاوت به واسطه شرکت برق تامین می گردد.

در مناطقی که به شبکه دسترسی ندارند این سیستم ها مناسب می باشند، زیرا که برای تعویض و نگهداری باتری نیازی وجود ندارد. هم اکنون با توجه به قیمت های فعلی برق ، استفاده از این سیستم ها از نظر اقتصادی به صرفه نیست . پیش تر ها بدین صورت بود که اینورترها فقط در کنار شبکه سراسری می توانستد فعالیت کنند.

۳- مبدل‌ های Stand-alone:
این مدل ها به گونه ی کار می کنند که برقDC که در باطری انباشته شده را به برق AC مورد نیز تعویض می نماید.

گزینش مبدل بر پایه زیادترین بار و بیشترین میزان صاعقه ، ولتاژ خروجی لازم ، ولتاژ ورودی باطری و دیگر ویژگی ها می باشد.

برای فکس و نوت بوک مبدل های که مورد نیاز است از 100وات و برای ماشین های که برای محیط های مسکونی و خانه ها و همچنین فعالیت های تجاری کوچک مورد استفاده قرار می گیرند تا 8000وات می باشد. در وضعیت پیاپی حجم مبدل ها بر اندازه ماکسیمم توان خروجی برآورده می گردد. این توان حتما باید از وات برابر با کل بارهای ACکه در آن واحد کار می نمایند، زیادتر باشد، در صورتی که میزان بارهای AC و تعداد آنها کنترل شود می تواند اندازه مبدل کوچکتر باشد.

برای بدست آوردن توان بارهای AC ( وات ) ، می توان از کتابچه راهنمای آنها یا برچسب روی آنها استفاده کرد .

مشکلات ناشی از مبدل‌ها:
این امکان وجود دارد که مدارهای الکترونیکی که در درون مبدل ها هستند مشکلات زیادی را ایجاد کنند که می توانیم به ایجاد نویز در تلفن،تلویزیون ، رادیو و دیگر تجهیزات صوتی اشاره کرد. به وسیله مبدل های موج سینوسی این مشکلات می تواند به حداقل خود برسند .

در این وضعیت مبدل را باید تا اندازه ی که امکان دارد به باتری نزدیک کنیم و یا کابل های که باطری و مبدل را به هم متصل می کند را دوریکدیگر حلقه بزنیم ، با این کار می توانیم تا میزان زیادی تاثیرات اختلال ها را کاهش دهیم .

همه ی مبدل ها بر روی رادیو AM سبب ایجاد مشکلات و اختلال های می شوند.


کد خبرنگار : 20