تاریخ : 1396,چهارشنبه 22 آذر18:15
کد خبر : 252680 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

دو روش فوق‌العاده برای بازیابی عکس‌ها و ویدیوهای پاک شده در دستگاه‌های اندرویدی

یکی از دغدغه‌های دارندگان اسمارت‌فون و تبلت‌ها پاک شدن فایل‌های شخصی و باارزش به‌ویژه عکس‌ها و ویدیوها هستند. در این بین، راه‌کارهای مختلفی برای بازیابی این فایل‌ها ارائه شده‌اند. اما دو روشی که در زیر آورده شده، بهترین و ساده‌ترین روش‌های بازیابی کامل تمام فایل‌های پاک شده از روی دستگاه‌های اندرویدی هستند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران» یکی از مهم‌ترین علایق کاربران اسمارت‌فون‌ها، عکاسی و فیلم‌برداری با دوربین دستگاه‌های‌شان است، مسئله‌ای که تبدیل به یک امر عادی در زندگی روزمره انسان‌ها شده است. حالا فرض کنید به‌طور ناگهانی عکس‌ها و فیلم‌های با ارزش شما از روی دستگاه اندرویدی پاک شوند. تکلیف چیست؟ خوشبختانه، ترفندهایی برای بازیابی عکس‌ها و ویدیوها از روی اسمارت‌فون‌ها وجود دارد.

در این مقاله، دو روش بسیار ساده و کاربردی برای شما ارائه شده که در هنگام چنین اتفاقاتی می‌توانید با استفاده از آن‌ها، فایل‌های مهم‌تان را بازیابی کنید.

چگونه عکس‌ها و فیلم‌های پاک شده از روی اندروید را بازیابی کنیم
دو روشی که در زیر آموزش داده شده بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای بازیابی فایل‌های پاک شده از روی دستگاه اندرویدی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اطلاعات حساس و شخصی‌تان را مجددا به‌دست آورید. وقت آن رسیده تا با این دو روش آشنا شویم:

1- بازیابی به‌کمک Recuva File Recovery
در این روش باید از ابزار ثالث برای بازیابی عکس‌ها و ویدیوهای پاک شده از داخل دستگاه اندرویدی استفاده کنید. در ابتدا، ابزار بازیابی Recuva File Recovery را دانلود و روی پی‌سی نصب کنید. امکانات مهم و عمده این نرم‌افزار عبارتند از:

- بازیابی فایل‌های پاک شده از روی کامپیوتر

- بازیابی ایمیل‌های پاک شده

- پاک کردن امن فایل‌هایی که قصد پاک کردن دائم آن‌ها را دارید

- بازگرداندن فایل‌های وردی که ذخیره نشده‌اند

مرحله اول: نرم‌افزار را راه‌اندازی کنید و دستگاه اندرویدی را با استفاده از کابل USB به‌کامپیوتر وصل کنید.

مرحله دوم: در این قسمت فرمت فایلی که می‌خواهید بازیابی کنید را انتخاب می‌کنید. بهتر است همه فرمت‌ها را انتخاب کنید تا تمام فایل‌های پاک شده از روی گوشی بازیابی شوند.

مرحله سوم: حالا باید درایو خارجی خود که مربوط به‌دستگاه اندرویدی می‌شود را مشخص کنید و در ادامه OK را کلیک کنید.

مرحله چهارم: نرم‌افزار شروع به‌اسکن تمام فایل‌های پاک شده می‌کند. بعد از آن فایل‌های موردنظرتان را انتخاب کنید تا به‌راحتی روی کامپیوتر بازیابی شوند.

2- بازیابی به‌کمک Wondershare Dr.Fone
این ابزار ثالت به‌مانند Recuva File Recovery به‌شما کمک می‌کند تا با اتصال دستگاه خود به‌کامپیوتر عکس‌ها و ویدیوهای پاک شده را بازیابی کنید.

مرحله اول: ابتدا، Wondershare Dr.Fone را دانلود و روی کامپیوتر نصب کنید و دستگاه اندرویدی را از طریق کابل USB به‌کامپیوتر وصل کنید.

مرحله دوم: نرم‌افزار از شما می‌خواهد تا USB Debugging در اسمارت‌فون اندرویدی را فعال کنید.

مرحله سوم: در این مرحله، گوشی به نرم‌افزار بازیابی فایل از روی اندروید وصل می‌شود. نوع فایلی که می‌خواهید بازیابی شود را مشخص کنید. اگر فایل‌های موردنظرتان عکس‌ها و ویدیوها هستند "گالری" را انتخاب کنید و OK را بزنید.

مرحله چهارم: نرم‌افزار شروع به‌اسکن کامل می‌کند و در پایان نتیجه آن به‌شما نشان داده می‌شود. در این قسمت، تمام فرمت‌های مختلف مربوط به‌عکس‌ها و ویدیوهای پاک شده را می‌بینید. فرمت موردنظرتان را انتخاب کنید و روی "Recover" کلیک کنید.

تمام شد! با این دو روش می‌توانید به‌سادگی عکس‌ها و ویدیوهای پاک شده از روی اسمارت‌فون اندرویدی خود را بازیابی کنید.

منبع: شبکه