تاریخ : 1396,سه شنبه 28 آذر14:59
کد خبر : 253136 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

عملکرد ضعیف کشور در ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای دانشگاه‌ها

معتمدی گفت: در ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای عملکرد ضعیفی داشتیم و باید با ایجاد سیاست‌های لازم به این سمت حرکت کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در هفتمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد گفت: این کنگره بین‌المللی که در چندین سال گذشته به بحث و بررسی جنبه‌های مختلف علم رنگ و کاربردهای آن در صنایع مختلف پرداخته است.

وی ادامه داد: امسال با حضور بیش از چندین حمایت کننده صنعتی دانشگاه و مراکز پژوهشی ایرانی و خارجی و همیاری انجمن¬‌های SDC و OCCA برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: ما گرایش رنگ و پوشش را در بندرعباس داریم و هدف ما این است که گروه های متالوژی در دانشگاه  وحدت بیشتری داشته باشند.

ضرورت ورود رشته‌های دانشگاهی به گرایش بین رشته‌ای

معتمدی اظهار داشت: این یک گرایش بین رشته‌ای است و همه رشته های دانشگاهی باید در این موضوع ورود پیداکنند.

وی گفت: خوشبختانه با همکاری همه پژوهشکده‌های زیربط این رشته اجرایی شده و می توان آن را  یک رشته  ضروری خواند.

معتمدی بیان کرد: متاسفانه در کشورمان در ایجاد رشته های میان رشته‌ای عملکرد ضعیفی داشتیم و باید با ایجاد سیاست‌های لازم به این سمت حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: از 2 سال پیش ساختار میان رشته‌ای را در دانشگاه راه انداری کردیم تا بتوانیم از این طریق به سمت پیشرفت و بهره وری حرکت کنیم و سعی داریم از تجربیات خوب دانشگاه‌های برتر دنیا دنیا استفاده کنیم.

معتمدی تاکید کرد: در حال حاضر ما در دانشگاه امیرکبیر 16 دانشکده و 24 پژوهشکده داریم و باید سطح این مراکز را از طریق گرایش‌های بین رشته‌ای بالا ببریم تا بهره وری بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: همه واحدهای علمی و دانشکده‌های کشورباید به این امر بپردازند تا در یکی - 2 سال آینده بتوانیم پردیس‌هایی با اینگونه گرایشات راه اندازی کنیم و خروجی مطلوبی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: امروزه دانشگاه‌های نسل اول تنها به آموزش دانشجویان می‏ پردازند، این در حالی است که امروزه دانشگاه‏ های معتبر دنیا در دانشگاه‏‌های نسل دوم علاوه بر آموزش به تحقیقات و پژوهش هم می پردازند.

معتمدی یادآورشد: در واقع هدف ما رسیدن به دانشگاه های نسل سوم است که قطعا یکی از امرهای ضروری کشور است.