تاریخ : 1396,پنجشنبه 30 آذر20:14
کد خبر : 253373 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

عقد 10 قرارداد همکاری دانشگاه‌ها با پژوهشکده‌ فضایی ایران‌

شاخصی با اشاره به اهمیت همکاری میان‌ دانشگاه و پژوهشکده‌ها‌ی فضایی گفت: امروز 10 قرارداد همکاری منعقد شده است‌.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید شاخصی‌ سرپرست‌ معاونت‌ پژوهشگاه  فضایی در پنجمین جشنواره تجلیل‌ از پژوهشگران‌ پژوهشگاه‌ فضایی‌ ایران‌ که در محل این پژوهشکده‌ برگزار‌ شد‌ با اشاره به این موضوع که دستاوردهای علمی و پژوهشی‌ فضایی‌ بسیار زیاد‌ است‌، گفت: طی‌ نشست‌های مختلف‌ در طول‌ 2 روز گذشته‌ پروژه‌ و دستاوردهای‌ زیادی‌ در قالب‌ پروژه‌‌ها، دستاوردهای‌ علمی‌ و سخنرانی‌ ارائه شده است‌.

سرپرست‌ معاونت‌ پژوهشگاه  فضایی در رابطه‌ با پروژه‌هایی که از آنها تقدیر‌ می‌شود، گفت: این پروژه‌ها در قالب‌ تهیه‌کنندگان‌ مستندات‌ علمی‌ برتر‌، پژوهشگران‌ برتر‌ و پروژه‌های برتر است‌.

وی با اشاره به پروژه‌های مطرح‌ شده از سوی پژوهشکده‌ فضایی‌ بیان کرد: از مهر ماه 95 تا شهریور‌ ما 96 پروژه‌های مختلفی‌ از سوی پژوهشکده فضایی ارائه شد. همچنین توسط‌ این پژوهشکده‌ تألیف کتاب، ثبت‌ اختراع، مجلات علمی- پژوهشی، تدوین‌ دستاوردهای‌ ملی‌ و علمی‌ انجام شده است.

شاخصی‌ در خصوص‌ قراردادهای‌ همکاری میان دانشگاه‌ و پژوهشکده‌ فضایی، گفت: در حال حاضر‌ 10 قرارداد همکاری با دانشگاه‌های مرتبط‌ با فعالیت‌های فضایی بسته شده است که 130 طرح‌ پژوهشی به صورت پایان‌نامه و طرح‌های پژوهشی‌ کار خود را آغاز کرده‌اند‌.

وی یادآور شد: در این مراسم‌ 5 پژوهش برتر‌، 9 پژوهشگر‌ برتر‌ و  9 تهیه‌کننده مستند علمی برتر‌ معرفی‌ خواهند شد‌.