تاریخ : 1396,شنبه 02 دي18:16
کد خبر : 253468 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پشت پرده جلسات ماهانه ناطق نوری چیست؟

یکی از چهره‌های سیاسی که در سال‌های اخیر با وجود اینکه چندان فعالیت‌های سیاسی‌اش به چشم نمی‌آید و حتی خود وی نیز از اظهار نظر سیاسی چندان استقبال نمی‌کند، بی‌شک حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از جهان نیوز: برخی از چهره های سیاس در ظاهر از فعالیت سیاسی گریزان هستند و اینگونه تصور می شود که آنها از سیاست فاصله گرفته اند. این در حالیست که جلسات منظم سیاسی با محوریت آنها در حال برگزاری است و در ایام انتخابات نیز تاثیرات جدی در پشت پرده دارند، یکی از این چهره های سیاسی که در سالهای اخیر با وجود اینکه چندان فعالیت های سیاسی اش به چشم نمی آید و حتی خود وی نیز از اظهار نظر سیاسی چندان استقبال نمی کند، بی شک حجت الاسلام  علی اکبر ناطق نوری می باشد.

این در حالیست که ناطق نوری در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 92 یکی از چهره های بود که در پشت پرده برای ریاست جمهوری حسن روحانی نقش آفرینی موثری داشت. وی در انتخابات 96 نیز با اتحاد با هاشمی رفسنجانی و برخی از چهره های جریان چپ برای ریاست جمهوری مجدد روحانی تلاش کرد.

با این وجود روزنامه اصلاح طلب آرمان و نزدیک به خانواده هاشمی درباره فعالیت های سیاسی ناطق نوری نوشته است: " ناطق نوری سال‌هاست که جلسات ماهانه برگزار می‌کند و در این جلسات سیاسیونی از هر دو طیف حضور دارند هر چند گفته می‌شود که ناطق از استانداران و فرمانداران زمانی دعوت به حضور در این جلسات می‌کند که در زمان جلوس او بر کرسی وزارت کشور دارای مسئولیت بودند اما بسیاری از آنها هم اکنون از تاثیرگذاران عرصه سیاست کشور هستند. به عنوان مثال کرباسچی از اعضای اصلی این جلسات است که نقش مهمی در تصمیمات اصلاح‌طلبان دارد و از سوی دیگر میرسلیم هم به دعوت ناطق نوری لبیک می‌گوید."

در همین حال این روزنامه درباره جلسه تحت عنوان "گعده کرمانی‌ها" نیز نوشته است: "از سوی دیگر جلساتی برگزار می‌شود که از دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا در آن حضور دارند که همان گعده‌ کرمانی‌هاست. چندی پیش محمدرضا باهنر به «آرمان» از تدام برگزاری این جلسات خبر داد و گفت: « گعده‌کرمانی‌ها هم همچنان به راه است و این دیدارها و نشست‌ها ادامه دارد. با هر دو جریان اصلاح‌طلب و نیز اصولگرا گپ و گفتی داریم. به‌طور مثال در حاشیه مجمع تشخیص مصلحت نظام ساعت‌ها با انصاری گفت‌وگو کردم. دو جریان سیاسی کشور به‌رغم همه اختلاف نظرها سخنان مشترک بسیاری با یکدیگر می‌توانند داشته باشند.» در این جلسات علاوه بر باهنر، جهانگیری و مرعشی حضور دارند و به بحث و تبادل نظر سیاسی می‌پردازند."