تاریخ : 1396,دوشنبه 04 دي03:50
کد خبر : 253607 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مستند «قائم مقام» در دانشگاه مفید قم مجوز اکران نگرفت

در حالی که مستند قائم مقام این روز‌ها اکران عمومی آن در بیشتر دانشگاه‌ها جای خود را باز کرده و دانشجویان خود به قضاوت در مورد این مستند می‌نشینند، اجازه اکران این مستند به دانشجویان دانشگاه مفید قم داده نشد!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، این روزها مستند قائم مقام که روایتی بدون سانسور از زندگی آیت الله منتظری را به تصویر کشیده است، اکران عمومی خود را سپری می کند و تقریبا در بیشتر دانشگاه ها و مراکز علمی جای خود را باز کرده و دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه خود به قضاوت در مورد صادق یا کاذب بودن اتفاقات و صحبت های این مستند می نشینند؛ این در حالی است که اجازه اکران این مستند به دانشجویان دانشگاه مفیدقم داده نشده است.

یکی از دانشجویان  فعال تشکلی این دانشگاه بیان داشت: دلیل عدم اجازه اکران این مستند در دانشگاه مفید چیست؟! آیا در دانشگاهی که بخش قابل توجهی از اساتید آن از شاگردان و دوستان آیت الله منتظری بوده اند، امکان گفتگو و مباحثه در مورد ادعاها و شواهد تاریخی بیان شده در این مستند نیست؟و اکران این مستند تا به این حد برای برخی سخت و غیرقابل تحمل است؟!

وی ادامه داد: بگذارید دانشجویان خودشان تحلیل کنند، تا فراز و نشیب های انقلاب را به درستی بشناسند.

دانشجویی دیگر از مسئولان تشکل های دانشجویی هم که نخواست نامش برده شود، در گفت وگو با خبرنگار دانشجو، ادامه داد: امروز وقتی با خبر عدم اجازه نصب بنرهای تبلیغاتی کانون های فرهنگی (به دستور ریاست) در دانشگاه مواجه شدم، به این نکته ایمان آوردم که همه چیز به صورت دقیق در راستای منافع جناب رئیس و دوستان در حال طی شدن است!

وی افزود: دانشگاهی با هیچ گونه فعالیت سیاسی و فضایی کاملا آرام و بی حاشیه که قرار است در آن دانشجویان فعال و دغدغه مندی که به دنبال مسائل فرهنگی و سیاسی اند، تبدیل به عروسک های خیمه شب بازی بشوند که دانشگاه در حال تکان دادن آن ها با ظاهری بسیار زیبا می باشد و دانشجویان دقیقا تبدیل به سربازانی برای پیاده سازی اهداف دانشگاه گردیده اند.

این فعال دانشجویی در پایان گفت: نتیجه چنین رویکردی آن است که استقبال از برنامه های جُنگ و شادی چندین برابر برنامه های فرهنگی و سیاسی است! و توصیه ام به تمامی فعالان کانون های فرهنگی و انجمن های علمی این است که برای شیوه فعالیت در ترم آینده کمی بیشتر  تامل کنند!