تاریخ : 1396,سه شنبه 26 دي17:24
کد خبر : 255923 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف صورت گرفت؛

درخواست تجدید‌نظر در حکم دانشجویان عدالتخواه شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ضمن ابراز نارضایتی از حکم صادره برای 4 دانشجوی عدالتخواه شیرازی، خواستار تجدید نظر در حکم آنها شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در بیانیه‌ای پیرامون مسائل 4 دانشجوی عدالت‌خواه شیرازی اظهار داشت: انتقادات وسوالات از دستگاه قضا به معنی نادیده‌گرفتن زحمات کشیده شده در نهادی مانند قوه قضائیه نیست، بلکه انتظار جامعه اسلامی از قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی بالا است.

متن کامل نامه بدین شرح است:
« در طی سالیان درازی که از عمر جنبش دانشجویی می‌گذرد. عدالت‌طلبی همواره با انتقادات تیز تندی علیه مسولان همراه بوده است. مصداق بارز آن مسائل پیش آمده اخیر در شیراز است که واجب می‌دانیم ذیل همین مسئله چند نکته وسوال را مطرح کنیم.

آیا نوع برخورد با جوانان آرمان‌خواه خمینی که شاید در شکل کار گاها بخاطر شوروشوق یا احساس خطر برای ارزش‌های انقلاب دچار اشتباهاتی می‌شوند. باید چکشی وسرکوب گرایانه باشد؟

چرا انتقادات و شاید گاها بی‌ملاحضه‌گی در انتقادات این جوانان چنان مورد برخورد قوه قضائیه قرار می‌گیرد. ولی تهمت‌هایی که تک‌ تک کاندیداهای انتخابات به نظام جمهوری اسلامی و ارگان‌های خدوم زدند مورد پیگرد قانونی قوه قضائیه به عنوان مرجع احقاق حق ملت بزرگ ایران قرار نگرفت؟

آیا مصلحتی وجود داشت؟

چرا برخورد با دانه درشتان و بعضا نمایندگان مجلس و برخی مسئولان حال یا گذشته که گاها مواضعشان روی اپوزیسیون خارجی را سفید می‌کند وبا تزریق اطلاعاتی غلط به جامعه موجبات یاس جامعه را پدید می‌آورند در اولویت حضرات نیست؟

دادستانی محترم در قضایای هپکو، کاسیپن و در موارد متعددی که کارفرماها چندین ماه حقوق کارگران را که از آسیب‌پذیرترین قشرهای جامعه هستند، تسویه نمی‌کنند. کجا تشریف داشتند؟

آیا تمام همت‌مان خرج تنبیه چند جوان که شاید در شکل کار دچار اندک اشتباهاتی بودند کردیم؟

باتوجه به تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که امام جمعه محترم شیراز از شکایت خود صرف نظر کرده‌اند واین حکم توسط دادستانی برای این جوانان لحاظ شده است. سوال مشخص این است این همه اشتیاق دادستان محترم جهت نقره‌داغ‌ کردن دانشجویان برای چیست؟ وضمنا از آیت‌الله ایمانی نیز تقاضامندیم تا ضمن اعلام موضع شفاف خود، پیرامون این مسائل باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به پاسخگویی و حضور در بین دانشجویان، باحضور در دانشگاه و پاسخگویی نسبت به انتقادات مطرح شده، قدمی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری بردارند.

مسؤلان باید پاسخگو باشند.

البته باید توجه داشت که انتقادات و سوالات به معنی نادیده‌گرفتن زحمات کشیده شده در نهادی مانند قوه قضائیه نیست.

بلکه انتظار جامعه اسلامی از قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی بالا است و مسولان زحمت‌کش باید به این مسئله همت جدی داشته باشند.

در آخر ضمن ابراز نارضایتی از حکم صادره، خواستار تجدید نظر جدی در حکم هستیم. باشد که دوستان نیز ایرادات وارد بر نوع بیان انتقادات ومسائل را در مسیر پیش رو مد نظر قرار دهند.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاةُ