تاریخ : 1396,شنبه 30 دي14:01
کد خبر : 256300 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حذف کنکور در مجلس مطرح نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: در حال حاضر طرحی برای حذف کنکور در برنامه کمیسیون آموزش مجلس نیست بلکه گام اول ما اجرای دقیق و کامل قانون مجلس برای اعمال حداقل 85 درصد سوابق تحصیلی در آزمون سراسری تا سال 97 است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در خصوص آخرین اقدامات این کمیسیون برای حذف کنکور اظهار داشت: چند جلسه با مسئولان وزارتخانه‌های آموزش عالی و آموزش و پرورش با موضوع اجرای قانونی که قبلاً برای اصلاح شرایط موجود و حذف کنکور تصویب شده بود، برگزار کردیم و موانع اجرای آن مصوبه را بررسی کردیم.

وی افزود: پیشنهاداتی از سوی کارشناسان ارائه شده است اما فعلاً طرحی برای حذف کنکور در برنامه کمیسیون آموزش مجلس نیست بلکه گام اول ما اجرای دقیق و کامل قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» با اعمال حداقل 85 درصد سوابق تحصیلی در آزمون سراسری تا سال 97 است و پس از آن وارد بررسی طرح‌های دیگر خواهیم شد.

میرزاده در خصوص بودجه سال 97 آموزش و پرورش گفت: همان‌طور که گفته‌ام لایحه بودجه آموزش و پرورش زیاد تعریف ندارد و دغدغه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پرداخت مطالبات سال 96 فرهنگیان است که در بودجه سال 97 پیش‌بینی نشده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: شرایط برای موافقت با معافیت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه آب، برق و گاز فراهم است و به احتمال قوی این معافیت تصویب خواهد شد.

براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال 92 مجلس شورای اسلامی، تأثیر سابقه تحصیلی سالانه برای پذیرش دانشجو به صورت تدریجی و صعودی است و پس از پنج سال (سال 97) حداقل هشتاد و پنج درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود.