تاریخ : 1396,پنجشنبه 05 بهمن15:22
کد خبر : 256958 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

علت مرگ ۴۰ درصد ایرانی‌ها

وزیر بهداشت ضمن گلایه از وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از سال 94 وزارت بهداشت حدود 48 میلیارد تومان برای تأمین 1000 آمبولانس به این وزارتخانه داد ولی هنوز خبری از ارائه آمبولانس به ما نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، وزیر بهداشت در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز زتهران اظهارداشت: خوشحالیم که بالاخره اورژانس کشور در سراسر ایران متحمل شده و خدمات ارزشمندی به مردم در این حوزه در زمین، آسمان و دریا ارائه می‌شود.

وی افزود: رویکرد اورژانس ارتقاء کیفیت است که با داشتن دانش و مهارت بیشتر این مسئله بیشتر محقق می‌شود. همچنین متانت، تبحر و دانش نیروهای اورژانس به بیماران و خانواده‌های آنها آرامش داده و سبب پیشگیری از آسیب‌های بزرگی همچون مرگ و معلولیت آنها می‌شود.

* سکته قلبی علت مرگ 40 درصد ایرانی‌ها
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 40 درصد مرگ و میرها به علت سکته قلبی و 15 درصد مرگ ها در ایران ناشی از سکته مغزی است، گفت: راه‌اندازی 2 سرویس ویژه در اورژانس برای کمک به این بیماران خوشبختانه در تهران انجام گرفته و امیدواریم تا پایان سال 97 این مسئله در سایر شهرها نیز صورت گیرد.

هاشمی با بیان اینکه اورژانس اکنون سازمان شده است، گفت: روز گذشته در جلسه هیأت وزیران آئین‌نامه سازمان اورژانس به تصویب رسید و امیدوارم نمایندگان نیز بودجه‌ای را برای تصویب آن اختصاص دهند.