تاریخ : 1396,پنجشنبه 26 بهمن23:04
کد خبر : 258979 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

همکاری دانشگاه آزاد ملایر و آکادمی ملی علوم بلاروس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از آغاز همکاری بین این دانشگاه و آکادمی ملی علوم بلاروس خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عباس ملک‌حسینی امروز اظهار کرد: در راستای تعامل بین‌المللی با سایر مراکز آموزش عالی و تبادل اطلاعات جلسه‌ای با حضور دکتر یوگنی افیموف رئیس دپارتمان بین‌المللی و نماینده آکادمی ملی علوم بلاروس و نماینده دفتر امور بین‌الملل دانشگاه آزاد در محل سالن جلسات بین‌الملل سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

 وی با بیان اینکه در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری و تعامل بین واحد ملایر و آکادمی علوم بلاروس امضا شد؛ گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه زمینه همکاری علمی بین دانشگاه آزاد ملایر و آکادمی علوم بلاروس فراهم شده و همکاری و مبادلات علمی بین دو دانشگاه انجام خواهد شد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر تصریح کرد: یکی از اهداف این تفاهم‌نامه توسعه علمی بر اساس همکاری‌های مشترک در اجرای پروژه‌های علمی و تحقیقاتی بین دو دانشگاه است.

وی انجام طرح پژوهشی مشترک، مبادله استاد و دانشجو، انتشارات مشترک (کتاب، نشریه، مقاله مشترک)، داوری و یا راهنمایی مشترک پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی مشترک، برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلات تکمیلی، انتقال دانش فنی و یافته‌های پژوهشی بین دانشگاه آزاد ملایر و آکادمی علوم بلاروس از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

 ملک‌حسینی اضافه کرد: آکادمی علوم بلاروس، مرکزی راهبردی علوم در این کشور است و توانسته دانشمندان و برجسته‌ترین متخصصان را در زمینه علوم پایه‌ای و کاربردی‌ گرد هم آورد.

وی افزود: این آکادمی در سال 1929 پایه‌گذاری شده و در حال‌ حاضر متشکل از 60 انستیتو و مرکز پژوهشی فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر خاطرنشان کرد: مقدمات انجام این امر و آماده‌سازی پیش‌نویس این تفاهم‌نامه قبلاً بین دو دانشگاه انجام شده بود که با موافقت سازمان مرکزی دانشگاه تفاهم‌نامه قطعی به امضای طرفین رسید.