تاریخ : 1396,سه شنبه 08 اسفند16:28
کد خبر : 260106 - سرویس خبری : طنز و کاریکاتور

کارخودشونه!‏

ایذه یه دریای خیلی بزرگی داره که به اقیانوس وصله، چون مال سپاهه تو ‏نقشه نشونش نمیدن! می‌گن هنوز که هنوزه ناوشکنای نیرودریایی سپاه اونجاست، امارات ‏و قطر و اینا هم پر آب پرآبن! تا حالا مگه عکس سواحلشون رو ندیدی چقدر قشنگه ‏اونجاها؟ این همه آب، اینا همش کارخودشونه، میخوان ما رو نسبت به این عزیزان دل، ‏بددل کنن!‏ کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!

خبرنامه دانشجویان ایران: سلام دوستان عزیز، با یه برنامۀ دیگه درخدمت شما هستیم. امروز قراره با ‏همشهری‌هامون در مورد اتفاقات اخیر، به خصوص حادثه تلخ کشتی سانچی صحبت کنیم، ‏سلام دوست عزیز.

*سلام.‏

-نظر شما در مورد کشتی سانــــ….‏

*آقا ولمون کن، اینا که می‌بینی همش تقصیر خودشونه! طرف رو میبینی؟ تو جریان انقلاب ‏اخیر ترسیده، اینام طلاهای طرف بوده داشتن می‌بردن خارج که فرار کنه ولی نتونستن، ‏وسط راه آتیش گرفته!‏

-ولی آخه طلا که آتیش نمی‌گیره!‏

*تو چقدر ساده‌ای! اینم باز کار خودشونه، طلاهایی که به ما میدن توش قاطی داره آتیش ‏نمی‌گیره، طلاهای خودشون عیارش بالاست کبریت بکشی زیرش، آتیش گرفته! اینام ‏زیرش یه کبریت کشیدن آتیشش زدن!‏

-ولی آخه می‌گن که دو تا کشتی به هم خوردن!‏

*چی می‌گی تو؟ معلومه اینم کار خودشونه، به من و تو می‌گن دوتا کشتی خوردن به هم! ببین، ‏من یه پسرخاله دارم، از خودشونه و می‌گه کار سپاه بوده، تکاورا کبریت کشیدن زیر ‏کشتی آتیش گرفته، چون صداش درومده بوده که طرف داره در میره! بعدشم تو دریای ‏ایذه به این بزرگی، چطور دو تا کشتی به هم می خورن؟!‏

-ولی می‌گن این اتفاق اصلا ایران نبوده‌ها، تو دریای چین بوده! چینی‌ها هم کم‌کاری کردن ‏و این اتفاق افتاده!‏

*وای وای وای، تو چقدر ساده‌ای! خوب معلومه اینم کار خودشونه، انداختن گردن ‏چینی‌ها که همیشه اجناسشون بنجل و چیزاست، چون هر وصله‌ای بهشون میچسبه! چین هم ‏کی گفته دریا داره؟ اینا اگه دریا داشتن که الآن از خشکسالی و بی آبی لَه‌لَه نمیزدن و آب از ‏این و اون نمی‌خریدن!‏

-ولی آخه مسئله اینجاست که ایذه اصلا دریا نداره! تازه اونی که آب نداره و آب می‌خره، ‏چین نیست، عربستان و امارات و قطرن!‏

*ببین داداشم، ایذه یه دریای خیلی بزرگی داره که به اقیانوس وصله، چون مال سپاهه تو ‏نقشه نشونش نمیدن! می‌گن هنوز که هنوزه ناوشکنای نیرودریایی سپاه اونجاست، امارات ‏و قطر و اینا هم پر آب پرآبن! تا حالا مگه عکس سواحلشون رو ندیدی چقدر قشنگه ‏اونجاها؟ این همه آب، اینا همش کارخودشونه، میخوان ما رو نسبت به این عزیزان دل، ‏بددل کنن!‏

-ولی شما مگه جزو کسایی نبودید که شعار می دادید ما آریایی هستیم، عرب نمیپرستیم؟

*خیلی دیگه داری پر رو میشیا! حالا من چهارتا چیز به علم تو اضافه کردم تو باید برداری ‏منو تو مخمصه بندازی هی سوال بپرسی؟ اصلا بذار ببینم، نکنه تو هم از خودشونی؟ ‏نکنه تو هم کار خودشونی؟ آی‌ی‌ی نفس کش!!! تو انقلاب بهمن یه هشتگ ترند می‌کنیم ‏و به همتون نشون می‌دیم!‏

-بله، اظهار نظر یکی از همشهریان رو شنیدیم، تا کارخودشونه بعدی، بدرود!‏

* نوشته رسول شاکرین