تاریخ : 1397,جمعه 31 فروردين18:23
کد خبر : 263646 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

فردا، آغاز نقل و انتقالات دانشجویان؛

دانشجویان برای «میهمان شدن در دانشگاه» چه شرایطی باید داشته باشند؟

طبق هر سال در اول اردیبهشت ماه سال جاری، نقل و انتقالات دانشجویان آغاز شده و دانشجویان می‌توانند با فعال شدن سامانه portal.saorg.ir درخواست خود را برای میهمانی در سایر دانشگاه‌ها را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان در سال ۱۳۹۷ از فردا شنبه اول اردیبهشت ماه در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

فرصت یک ماهه برای ثبت میهمانی یا انتقال
نقل و انتقالات دانشجویی صرفا برای درخواست‌های «میهمانی» و «انتقال» است و دانشجویان از اول اردیبهشت ماه به مدت یک ماه فرصت دارند تقاضای خود را در سامانه ثبت کنند. مطابق سنوات گذشته سایت نقل و انتقالات سازمان امور دانشجویان که در حال حاضر تحت عنوان سامانه "سجاد" از روز شنبه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا دانشجویان متقاضی برای حضور در دانشگاه های دیگر درخواست خود را در این سامانه وارد کنند

نکاتی که دانشجویان درباره نقل و انتقالات باید بدانند
درخواست‌ میهمانی دانشجویان باید دارای شرایط خاص باشد در غیر اینصورت ترتیب اثر داده نخواهد شد. در ادامه تعدادی از نکاتی که باید هنگام ثبت درخواست مدنظر داشته باشید آمده است:

1.بر اساس مقررات نقل و انتقالات سازمان امور دانشجویان، درخواست‌ها صرفا به منظور مهمانی صورت می گیرد و برای موارد دیگر هیچ انتقالی صورت نخواهد گرفت.
2.
قبل از ثبت‌نام در سامانه شرایط انتقال را بطور دقیق مطالعه کنند.
 
3.درخواست‌های نقل و انتقالات عام دانشجویان پذیرفتنی نیست
.
4.درخواست‌های نقل و انتقال دانشجویان فقط باید از طریق سامانه صورت بگیرد
.
5.شرایط خاص
:
*دانشجویان دختر در صورتی که ازدواج کرده باشند و محل کار همسر آنها در شهر دیگری باشد و بعد از دوره دانشجویی نیز ازدواج کرده باشند
.
*
دانشجویانی که در دوران تحصیل دچار بیماری‌های صعب العلاج شده باشند که نیازمند درمان در محل دیگری باشند.
*
مشکلاتی که از لحاظ خانوادگی برای دانشجویان ایجاد شده است.

دریافت فایل آئین‌نامه میهمانی و انتقال دانشجویان

وظایف دانشجویان متقاضی میهمانی
-دانشجو بایستی با اطلاع کامل از شرایط آئین‌نامه میهمانی و انتقال نوع درخواست خود را (2 نیمسال میهمانی، تمدید میهمانی، میهمان دائم و انتقال) در سامانه خدمات آموزشی ثبت و با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه مقصد، همچنین رشته و مقطع تحصیلی، وضعیت دوره مورد تقاضا در دانشگاه مقصد نسبت به انتخاب دانشگاه یا موسسه مقصد اقدام و مستندات خود را برای تقاضای ارائه شده اسکن و ضمیمه تقاضا کند.

دانشجوی متقاضی میهمانی و انتقال مسئول صحت اطلاعات ارائه شده در خصوصی شرایط خاص خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هر یک بار اطلاعات ارائه شده در هر مرحله از فرایند رسیدگی بررسی درخواست متقاضی منتقی تلقی می گردد.

در صورت عدم موافقت دانشگاه‌های مبدا یا مقصد، متقاضی همچنان دانشجوی دانشگاه مبدا شناخته شده و موظف است در موعد مقرر نسبت به انجام امور آموزشی خود در دانشگاه اقدام نماید.

با توجه به اینکه مرجع رسمی تصمیم گیری در خصوص درخواست‌های میهمانی و انتقال، کمیته‌های نقل و انتقال دانشگاهی و در موارد خاص کمیسیون‌های موارد خاص دانشگاه ها می‌باشند، لذا دانشجویان متقاضی از هرگونه مراجعه به سازمان امور دانشجویان و سایر واحدهای ستادی وزارت علوم اکیدا خودداری نمایند.

دانشجویان متقاضی انتقال همراه با تغییر رشته خارج ازسامانه و از طریق شورای بررسی موارد خاص مبدا و مقصد اقدام نمایند.

روند رسیدگی به درخواست‌های دانشجویی
دانشگاه های مبدأ موظفند درخواست دانشجو را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط از ابتدای خرداد تا ۱۵ تیر ماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کنند. همچنین دانشگاه های مقصد موظفند حداکثر تا پایان مرداد ماه نسبت به بررسی تقاضاها اقدام و از طریق سامانه یاد شده اعلام کنند.


کد خبرنگار : 38