تاریخ : 1397,سه شنبه 01 خرداد19:14
کد خبر : 266615 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

درمان سرطان با چای سبز

محققان موفق به ساخت نقاط کوانتومی از برگ چای سبز برای درمان سرطان ریه شدند.

به گزرش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، چای سبز دارای خواص بسیار مفیدی است به گونه‌ای که حتی عصاره چای سبز به عنوان حامل موثر برای داروهای سرطان استفاده می‌شود.

براساس گزارش «نیواطلس»، تحقیقات جدید به سرپرستی دانشگاه « سوانسی » یک راه جدید را برای ساخت نقاط کوانتومی از برگ‌های چای و استفاده از آنها برای کند کردن رشد سلول‌های سرطان ریه پیدا کردند.

نقاط کوانتومی ذرات نیمه‌رسانای بسیار کوچکی هستند که خواص الکتریکی و نوری عجیبی را ساطع می‌کنند. از ویژگی‌های درخشان آنها این است که در تلویزیون و سلول‌های خورشیدی نمایش داده می‌شوند و در کاربردهای پزشکی به عنوان نشانگرهای زیستی در تعیین محل دقیق تومورها به پزشکان کمک می‌کند. علاوه بر آن برای درمان سرطان، مبارزه با باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک و تبدیل دی‌اکسید کربن به سوخت مایع استفاده می‌شود.

ساخت این نقاط روندی پرهزینه و پیچیده دارد و ممکن است نتایج پایانی سمی باشند به همین منظور این گروه تحقیقاتی پس از تلاش‌های زیاد و مطالعه در این زمینه موفق به ساخت نقاط کوانتومی در برگ‌های چای شدند.

این دانشمندان عصاره برگ چایی را به همراه سولفات کادمیوم و سولفات سدیم مخلوط کردند تا نقاط کوانتومی شکل بگیرد. سپس با هدف آزمایش چگونگی روشن شدن تومور با فلورسانس، سلول‌های سرطانی ریه را در معرض این نقاط کوانتومی قرار دادند.