تاریخ : 1397,دوشنبه 01 مرداد15:27
کد خبر : 274365 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

بازتاب درگیری لفظی روسای جمهور ایران و آمریکا در شبکه های اجتماعی؛

همه در برابر ترامپ

تنش لفظی کم سابقه میان روحانی و ترامپ در شبکه های اجتماعی نیز بازخورد زیادی داشته و حالا کاربران ایرانی هم دست به کار شده اند تا با انتشار توئیت هایی، با رئیس جمهور خود هم صدا شوند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همزمان با نزدیک شدن به موعد نخستین بسته تحریمی یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تنش لفظی کم سابقه ای بین دولتمردان دو کشور شکل گرفته است.

تنها چند ساعت بعد از تهدید نفتی روحانی و پس از خط و نشان او برای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه با دم شیر بازی نکند وگرنه پشیمان خواهد شد،  دونالد ترامپ نیز با انتشار توییتی به سخنان همتای ایرانی خود واکنش نشان داد. بر این اساس ترامپ در توئیتی خطاب به روحانی نوشت: «دیگر هرگز آمریکا را تهدید نکن، در غیر این صورت پیامدهایی را خواهید دید که کمتر کسی در تاریخ دیده است». رئیس جمهوری آمریکا همچنین در بخش دیگری از توییت خود تصریح کرد: «ما دیگر آن کشوری نیستیم که سخنان ناخوشایندی که بوی مرگ و خشونت می‌دهد، تحمل کنیم. مراقب باش!»

توئیتی که ترامپ تلاش کرده با نوع انتخاب کلمات و بازی با حروف بزرگ و کوچک، عمق عصبانیت خود را در آن نشان دهد. در این توییت همه عبارات به جز نام روحانی با حروف بزرگ نوشته شده تا بر هشدارآمیز و جدی بودن پیام تأکید شود.

این موضوع در شبکه های اجتماعی نیز بازخورد زیادی داشته و حالا کاربران ایرانی هم دست به کار شده اند تا با انتشار توئیت هایی، با رئیس جمهور خود هم صدا شوند. گزارش پیش رو تنها بخش هایی از این بازخورد ها است.


کد خبرنگار : 82