تاریخ : 1397,چهارشنبه 17 مرداد15:39
کد خبر : 276910 - سرویس خبری : ورزشی

جهانبخش در گفت و گو با «فرهیختگان»:

در انتظار یک جشن تولد جذاب

ستاره‌بودن ساده نیست، اما از آن سخت‌تر ستاره ماندن است. آن‌هم در سن بسیار کم و در جوانی ستاره‌شدن، حاشیه را بیشتر می‌کند. علیرضا جهانبخش از آن دست بازیکنانی است که در جوانی ستاره شده و سعی کرده ستاره هم بماند. با انتخاب‌های درست و قدم‌های درستی که برداشته، همیشه نشان داده رو به پیشرفت است و توقفی ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان، به قول خودش قدم‌هایش اگر آهسته باشد، اما پیوسته است و یک روز از پیشرفت کردن دست نمی‌کشد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با ستاره جوان فوتبال ایران که شاید روز شنبه یک جشن تولد جذاب را تجربه کند در ادامه می‌خوانید.

همه منتظر هستند که بازی‌های لیگ برتر شروع شود تا شاهد هنرنمایی و درخشش تو در این تیم باشند. برای بازی اول لیگ برتر آماده هستی؟

از روزی که به اینجا آمدم، هر روز خوب و محکم تمرین می‌کنم چون دیرتر به تمرین آمدم و از نظر شرایط بدنی باید خودم را به وضعیت خوبی برسانم و شاید به همین دلیل دوست ندارم کارم را زود شروع کنم تا در شروع کارم شرایط خوبی برای باشگاه داشته باشم. باید سعی کنم از نظر هوازی و بدنی آماده‌تر شوم، چون بازیکنان دیگر تیم چهار هفته از من جلوتر هستند.

اما با وجود این در دو بازی برای برایتون به میدان رفتی. مشکلی وجود نداشت؟

در دیدار اول مقابل نیس بعد از چهار، پنج جلسه تمرین بازی کردم. در بازی با نانت هم که در ورزشگاه خانگی‌مان انجام دادیم وضعیتم بهتر بود. خودم دوست دارم به شرایط بدنی بهتری برسم و بعد وارد ترکیب شوم. بالاخره تمرینات نسبت به تیم قبلی تغییر کرده و تمرینات جدید انجام می‌دهیم، خواسته‌های مربی جدید است و یک زمانی لازم دارم تا با شرایط جدید خودم را وفق دهم.

دوست نداشتی در اولین بازی لیگ که همزمان با روز تولدت است، برای برایتون بازی می‌کردی؟

دو بحث وجود دارد که اولین مورد مربوط به روز تولدم است و شاید حس فوق‌العاده مثبتی باشد که روز تولدم اولین بازی برایتون در لیگ برتر است. می‌تواند جذاب باشد که اولین بازی رسمی من برای برایتون در روز تولدم انجام شود و از این اتفاق خوشحالم، اما از طرفی همان‌طور که گفتم نمی‌خواهم عجله کنم. به همین دلیل شاید در بازی اول، از ابتدا در ترکیب نباشم.

با این حال کریس هویتون، سرمربی برایتون حسابی به تو اعتماد دارد و بعد از بازی اولی که برای این تیم انجام دادی با وجود ناهماهنگی می‌گفت جهانبخش می‌تواند این تیم را رو به جلو ببرد. این اعتماد نمی‌تواند از هفته اول به تو کمک کند؟

صددرصد و اگر این اعتمادبه‌نفس را از سمت او نمی‌گرفتم، شاید به برایتون نمی‌آمدم. من هم سعی می‌کنم زودتر به آمادگی برسم تا به تیمم کمک کنم. موضوعی هم که باید بگویم درباره دلیل انتخاب برایتون است که یکی از دلایل اصلی آن مربی تیم بود. من سه‌سال پیش که قرار بود به برایتون بیایم، آقای هویتون اعتقاد ویژه‌ای به بازی من داشت و در تمام این سه‌سال پیگیر بازی‌ها و وضعیت من بود. وقتی این همه پیگیری را دیدم، دوست نداشتم انتخاب دیگری جز برایتون داشته باشم.

رابطه‌ات با سایر بازیکنان برایتون به چه شکلی است و آیا در این مدت مشکلی به وجود آمده است؟

نه، خوشبختانه مشکلی نیست و اینجا همه‌چیز مثبت بوده. چیزی که من در برایتون دیدم، احترام است که البته سورپرایز نشدم، چون قبل از آمدن به اینجا، این رفتارها را پیش‌بینی کرده بودم.

با آقای گلی در هلند به انگلیس آمدی و انتظارها از تو بالاست. فکر می‌کنی بتوانی موفقیت در AZ آلکمار را در برایتون هم تکرار کنی؟

آلکمار برای من خیلی خوب بود و این تیم از نظر فوتبالی و انسانی به من کمک کرد تا شخصیت بهتری در من شکل بگیرد. یکی از روشن‌ترین دوران فوتبالی‌ام را در آلکمار پشت‌سر گذاشتم و خدا را شکر می‌کنم که این دوران به‌خوبی هم تمام شد. خوشبختانه در هلند عنوان‌های مختلفی را به دست آوردم و مهر خوبی از خودم به‌جا گذاشتم. اثرگذاری فوتبال هلند روی من بسیار مثبت بود و سعی می‌کنم این روند را ادامه دهم.

تاکتیک برایتون برای تو قابل هضم است؟ به‌عنوان وینگر راست مشکلی برای بازی در این تیم نداری؟

خوشبختانه من برای انتخاب برایتون همه‌چیز را بررسی کردم. یکی از مهم‌ترین مسائل هم بحث اعتقاد مربی به من و تاکتیک تیم بود که فکر می‌کنم بتوانیم در این فصل در برایتون فصل خوبی را پشت‌سر بگذاریم. من به آینده‌ام در انگلیس بسیار امیدوارم.


کد خبرنگار : 83